Wednesday 4 January 2017

Amanah-DAP akan bentuk jentera kerjasama hadapi PRU14 & Amanah tidak diperguna DAP.

Rabu, 4 Januari 2017
Foto JoNy Izfahan.
JoNy Izfahan
Foto Suara Rakyat.
Negara yahudi termasuk Peguam Negara bersungguh2 siasat PM mereka atas tuduhan rasuah..

TETAPI negara Malaysia kononya mengaku NEGARA ISLAM pemimpin No.1 Negara beragama Islam-Umno cepat2 Peguam Negara Apandi Ali bersihkan Najib.

NAMPAK TAK !!!
Foto Azura Manja.

Amanah-DAP Kluang akan bentuk jentera kerjasama hadapi PRU

Parti Amanah Negara (Amanah) dan DAP  Kawasan Kluang telah bersepakat untuk membentuk kerjasama bagi menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang selepas satu pertemuan diadakan di  Pusat Komuniti DAP yang terletak di  Pusat Perniagaan Tasek Kluang.
Naib Ketuanya Mahadzir Md Zili berkata, cabaran yang dihadapi oleh Pakatan Harapan bukan sedikit.
"Di peringkat Amanah sendiri, pelbagai serangan untuk mencalarkan imej parti ini telah dibuat oleh pihak lawan.
"Amanah terus dimomok-momokkan khususnya dikalangan pengundi Melayu sebagai 'kuda tunggangan DAP', anti Melayu Islam dan sebagainya.
"Namun semua itu adalah serangan bersifat politik yang hakikatnya jauh panggang dari api," ujarnya.
Justeru katanya menerusi kunjungan ke Pusat Komuniti DAP Kluan ini, Amanah dan DAP kawasan ujarnya, telah bersetuju untuk membentuk jentera bersama bagi menghadapi PRU yang akan datang.
"Ekonomi negara kian parah, kerjasama yang utuh diperingkat jentera khususnya bagi kawasan Kluang akan dirancang lebih rapi.
"Menerusi kerjasama erat ini juga, kita ingin sampaikan mesej kepada rakyat bahawa Pakatan Harapan tidak mengamalkan sikap 'holier than thou'.
"Sebaliknya, setiap parti duduk sama rendah, berdiri sama tinggi demi kepentingan rakyat.
"Semoga segala yang dibincangkan dapat dilaksanakan dengan jayanya bagi merealisasikan kemenangan Pakatan Harapan di Kluang ini," ujarnya.
Wakil Amanah yang hadir ialah Hj Sapari (Timbalan ketua), Hanafi (Naib ketua), Mohidin (Setiausaha), Hj Karim (Bendahari) dan Daniel (Ketua pemuda).
Di pihak DAP, Ahli Parlimen Kluang Sdr Liew Chin Tong, Adun Mengkibol Tan Hong Pin, Pegawai Khas Ahli Parlimen Sheikh Omar Ali, Ketua Wanita Lily dan beberapa pimpinan diperingkat akar umbi telah turut hadir.
Manakala Liew pula berkata, DAP menyambut baik kunjungan Amanah Kluang.
"Dalam mengharungi tahun baru 2017 dengan situasi ekonomi yang sangat mencabar, kita perlu mengukuhkan jentera untuk memberikan penerangan kepada rakyat terhadap isu-isu setempat dan nasional.
"Dengan tertubuhnya Pakatan Harapan melibatkan DAP, Amanah dan PKR di peringkat nasional pada 22 September 2015 yang lalu, kami amat yakin usaha untuk membawa perubahan dalam negara ini akan menjadi lebih tersusun.
"Namun, kerjasama yang dijalinkan tersebut mestilah berfungsi secara menyeluruh sehingga ke peringkat akar umbi. Ia akan membolehkan rakyat akar umbi mendapat penerangan, pencerahan seterusnya mampu digembeling untuk merealisasikan perubahan ini," ujarnya.
Justeru, pertemuan antara DAP dan Amanah Kluang ini diharap kedua pihak dapat menambah momentum gerak kerja yang lebih kukuh menuju Pilihan Raya Umum ke-14 yang akan datang.

Amanah tidak diperguna DAP

Amanah tidak diperguna DAP
Mohd Anuar Tahir
Parti Amanah Negara (Amanah) merupakan sebuah parti Islam dan tidak pernah menjadi alat serta dipergunakan oleh mana-mana parti politik di negara ini.
Setiausaha Agungnya, Anuar Tahir berkata, dakwaan yang mengatakan Amanah merupakan alat kepada DAP adalah berniat jahat dan fitnah semata-mata malah ia turut dianggap sebagai tuduhan tanpa fakta.
“Kami adalah parti Islam yang tak mungkin diperalatkan oleh mana-mana pihak.
“DAP merupakan sebuah parti demokratik yang memperjuangkan nasib rakyat malah mereka juga telah menjadi mangsa tohmahan rasis sejak dari dulul lagi,” katanya seperti dilapor Sinarharian hari ini.
Sebelum ini, Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali mengeluarkan kenyataan dengan mendakwa Amanah diibaratkan seperti ‘penyapu’ berikutan kesungguhan mereka mempertahankan DAP khususnya dalam agenda memperkasakan Rang Undang-undang Pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 (RUU 355).
Menyentuh mengenai dakwaan itu, Anuar berkata, Amanah telahpun memberi pandangan di Parlimen berhubung pendirian mereka terhadap RUU355 dan segala tuduhan yang dilemparkan tersebut adalah palsu.
“Bila masa kita tentang RUU355?
“RUU355 belum dibentangkan malah hanya baru dibaca di Parlimen dan saya mempersoalkan dakwaan fitnah tanpa bukti tersebut,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena