Wednesday 31 May 2017

[Video Jangan risau, tiada tol di Jambatan Ketiga Klang!] Itu pun Noh tekad nak rampas Selangor? PPR: Kerajaan Persekutuan jangan jadi ‘lanun’.

Khamis, 1 Jun 2017


Jangan risau, TIADA TOL di Jambatan Ketiga Klang !!
Tahniah Kerajaan Negeri Selangor..
TETAPI.. Pengerusi BN Selangor Noh'udang' tekad nak rampas tampuk pemerintahan kerajaan Selangor - 29/6/2016
Foto Suara Rakyat.

TERKINI.. Kerja pembinaan jambatan ketiga Klang sudah siap dan telah dibuka kepada umum..
Kerajaan Selangor telah buktikan kepada UMNO-BN apa itu rakyat didahulukan.
Dibina dengan rizab kerajaan negeri Selangor sebanyak RM199 juta sahaja BERBANDING kos yg nak dibuat oleh UMNO-BN semasa janji sebelum PRU12 sbyk RM230 juta.
NAMPAK TAK !!
04.02 PPR Kota Damansara (REMY)

Isu PPR: Kerajaan Persekutuan jangan jadi ‘lanun’

SHAH ALAM, 30 MEI: Kerajaan Persekutuan diingatkan supaya menjadi ‘gentlemen’ dan bukannya mengambil sikap seperti ‘lanun’ mengambil alih PPR Taman Putra Permai, Lembah Subang dari Kerajaan Negeri.

Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan Dan Kehidupan Bandar, Dato’ Iskandar Abdul Samad dalam kenyataannya berkata, Kerajaan Persekutuan sepatutnya menghormati tuntutan Kerajaan Negeri sebanyak RM60 juta seperti dinyatakan sebelum ini.

“Kerajaan Persekutuan mungkin boleh menggunakan kekerasan mengambil alih PPR tersebut tetapi kita negara bertamaddun. Maka Kerajaan Persekutuan tidak boleh menggunakan undang-undang rimba untuk mendapatkan apa yang mereka mahu.
“Tuntutan Kerajaan Negeri RM60 juta dari Kerajaan Persesekutuan adalah munasabah. Terdapat bukti seperti tuntutan pembayaran,” katanya.
Tegasnya, sekiranya Kerajaan Negeri mengambil sikap lepas tangan maka sudah tentu PPR itu tidak akan dapat didiami hari ini bahkan Kerajaan Persekutuan juga perlu membelanjakan kos tinggi untuk kerja baik pulih.
“Kerajaan Persekutuan mendakwa jumlah dibelanjakan Kerajaan Negeri adalah untuk penyelenggaraan berjadual. Bagaimanapun kebanyakan kerja baik pulih itu adalah akibat vandalisme dan perbuatan khianat lain. Ia tidak boleh dikategorikan sebagai penyelenggaraan biasa atau berjadual.
“Kerajaan Persekutuan juga mendakwa Kerajaan Negeri telah dapat mengutip sewa dari penduduk. Pada hakikatnya sewa dikutip adalah rendah. Amalan tidak membayar sewa ini berakar umbi sejak zaman Barisan Nasional. Di zaman Barisan Nasional pungutan sewa juga adalah rendah,” katanya.
Selangorkini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena