Saturday 27 May 2017

[Video KJ enggan jawab soalan Malaysiakini, pandang arah lain] MEJAR ZAIDI MAAFKAN WARGA EMAS YANG MEMUKULNYA.

Ahad, 28 Mei 2017

MEJAR ZAIDI MAAFKAN WARGA EMAS YANG MEMUKULNYA


Pegawai khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Mejar Zaidi Ahmad yang di pukul sewaktu hendak meleraikan provokasi kumpulan pro penyatuan  Pas dan Umno di hadapan Masjid Simpang Enam kelmarin telah pun memaafkan si pelaku yang menyerangnya itu.

Dalam kejadian kelmarin beberapa orang penyokong penyatuan Pas dan Umno berang apabila demontarasi yang mereka anjurkan selepas solat jumaat di masjid tersebut tidak mendapat sambutan dari umat islam dan apabila Mejar Zaidi cuba untuk meredakan kemarahan kumpulan tersebut, seorang daripada ahli kumpulan tersebut telah melepaskan kemarahan dengan memukul Mejar Zaidi.

Mejar Zaidi yang tidak melawan kerana memandangkan yang memukulnya adalah seorang warga emas dan bertindak mengikut arahan polis di situ agar beredar dari kumpulan tersebut.
Perbuatan membuat kacau dan bising ketika umat islam masih mengerjakan ibadah selepas solat jumaat di masjid tersebut kelmarin telah mendapat kecaman dari ahli jemaah masjid tersebut yang tidak tahu menahu tentang demontrasi tersebut.

Tindakan memaafkan si pemukulnya itu telah menyelamatkan warga emas tersebut yang terpedaya dengan hasutan kumpulan pro penyatuan Pas dan Umno ini kerana jika di sabit kesalahan warga emas boleh di hukum dengan hukuman penjara selama setahun lapan bulan..

Mejar Zaidi adalah individu yang bertanggungjawab mendedahkan penipuan dalam pilihraya dan mungkin atas sebab ini kumpulan pro penyatuan Pas dan Umno ini sangat marah kepadanya kerana salah sorang daripada mereka adalah bekas pemimpin Pas di Pulau Pinang yang telah di bawah berjumpa dengan Presiden Umno dato Sri Najib beberapa ketika dahulu.

Berita kejadian di :
https://www.roketkini.com/2017/05/26/kumpulan-pro-pas-umno-keluar-kata-kesat-depan-masjid-tampar-hina-bekas-tentera/

Posted by 

Foto Pakatan Harapan Supporters.
Pendekatan terbaru. Undi PAS atau UMNO sahaja. Untuk kekal melayu perintah Malaysia. -Hadi AWang.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena