Sunday 28 May 2017

[TANWEER RAMADHAN Oleh Ustaz Julasapiyah] Gempur Johor N54 Pulai Sebatang & ‘Pakatan tidak akan jadi BN 2.0’.

Ahad, 28 Mei 2017

Foto Parti Amanah Negara.

Parti Amanah Negara telah menambah 14 foto baru
3 min
Gempur Johor N54 Pulai Sebatang
28 Mei 2017 Ahad
Hari ini Ketua Pemuda Amanah Negeri Johor Taqiuddin Cheman yang juga merupakan Penyelaras pusat peduli rakyat N54 Pulai sebatang dalam Parlimen Pontian Johor turun ke lapangan bersama menyantuni masyarakat setempat dengan edaran takwim puasa di sekitar bazar Ramadhan Ayer Baloi.
Seterus beliau bersama-sama dengan masyarakat di pulai sebatang berbuka puasa di Musolla Anjang Jaafar..
#PemudaBekerja
#Peduli_Ramadhan
Foto Parti Amanah Negara.
Foto Parti Amanah Negara.

‘Pakatan tidak akan jadi BN 2.0’

 | May 28, 2017
Pimpinnanya berkata Pakatan Harapan akan terus menjadi gabungan setara tanpa parti dominan, bukan seperti BN.
mukhriz-pakatan-bn
PETALING JAYA: Di satu ceramah baru-baru ini, Datuk Seri Mukhriz Mahathir menceritakan pertemuannya dengan seorang penyokong yang bertanyakan apakah jaminan Pakatan Harapan tidak akan jadi seperti Barisan Nasional.
Pembangkang kebelakangan ini menuduh pakatan pemerintah menyalah urus wang rakyat.
Timbalan presiden PPBM cuba meyakinkan penyokong itu yang PH tidak akan mengikut langkah kerajaan BN.
Hujahnya? Jika PH memenangi Putrajaya, ia bermakna pengundi menolak rasuah dan pemimpin yang merompak rakyat.
“Jika pengundi menghukum kerajaan lama yang melakukan perkara itu, kami tidak berani mengulangi kesalahan itu, kerana kita tidak mahu dihukum pada pilihan raya nanti.”
Bukan Mukhriz sahaja yang berfikiran begitu.
Rakannya dari DAP, Naib Pengerusi DAP M Kulasegaran berkata BN dan PH seperti oren dan epal, yang tidak patut dijadikan perbandingan.
“Sama sekali berbeza. Kami berazam menghapuskan rasuah. Kami mahu kewangan negara diurus dengan lebih baik dan rakyat menjalani kehidupan lebih baik dan banyak lagi,” kata Ahli Parlimen Ipoh Barat kepada FMT.
Kulasegaran berkata Pakatan Harapan merupakan gabungan parti setara, berbeza dengan BN, di mana “abang sulung”, Umno, memutuskan semua perkara.
Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Samad juga bersetuju dalam Pakatan Harapan walaupun ada perbezaan pendapat dalam kalangan komponen, tiada “abang sulung” yang membuat kata putus.
“Kerana kita tidak ada pendekatan ‘abang sulung’ dalam gabungan ini, saya fikir kita akan terselamat daripada budaya politik BN.
“Kita mahu menggantikan BN tetapi tidak mahu meniru mereka.
“Dalam mesyuarat kami ditekankan berulang kali Pakatan Harapan ialah gabungan setara,” kata Ahli Parlimen Shah Alam kepada FMT.
“Kita tidak mahu jadi BN 2.0.”
Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP Anthony Loke membangkitkan isu itu 27 Mac lalu, menegaskan Pakatan Harapan gabungan parti setara tanpa parti teraju.
“Kami gabungan setara. Tidak ada isu parti mana yang menerajui gabungan ini.
“Tidak ada satu parti yang mendominasi gabungan ini. Ini yang membezakan Pakatan daripada BN. Kita bukan BN 2.0,” kata Loke dalam satu laporan.
FMT.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena