Saturday 20 May 2017

[Video Nizar AMANAH - APCO Nasihatkan Najib Guna RUU355 Supaya Pembangkang Berpecah] Tunggu! APA TUNGGU? Pas dicabar bertanding kerusi PKR PRU14.

Ahad, 21 Mei 2017

Foto Pakatan Harapan Supporters.
PRU12, 3 Adun lompat keluar dr blok Pembangkang (PR) dan menjadi bebas mesra UMNO. - ini pengkhianat.

PRU13, Parti Pas lompat keluar PR melalui muktamarnya dan menjadi bebas mesra UMNO - tiba2 tuduh orang yang tak mahu ikut keluar PR di tuduh pengkhianat.

Kebodohan apakah yang di amal walaun?

ATGNA dulu khabar DAP boleh keluar PR (jika tak setuju dengan dasar PR) bukan ATGNA khabar PAS keluar PR atau Hadi boleh ponteng mesyuarat untuk menentukan hala tuju PR. Kan ada perbezaan situ.

Pas dicabar bertanding kerusi PKR PRU14

Angkatan Muda Keadilan (AMK) hari ini mencabar Pas supaya bertanding di kerusi yang ditandingi Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.
Perwakilan Wilayah Persekutuan, Ahmad Azri Zainal Nor berkata Pas kini melontarkan pelbagai tohmahan kepada PKR sedangkan parti itu sentiasa cuba menjaga hubungannya dengan Pas.
“Kita selama ini cuba nak pertahankan hubungan suci ini tetapi apa yang kita dapat? Kerusi kita dia nak?, Jika mereka bertanding di kerusi kita lagi pastikan mereka hilang deposit," katanya ketika membahaskan Ucapan Dasar Ketua AMK Nik Nazmi Nik Ahmad pada Kongres Nasional AMK, di Shah Alam, hari ini.
Majlis Syura Ulamak Pas pada 11 Mei lalu mengesahkan pembatalan kerjasama politik dengan PKR.
Setiausaha Majlis Syura Ulamak Pas Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh yang mengumumkan perkara itu berkata, begitu banyak pelanggaran terhadap syarat-syarat tahaluf siyasi yang menyebabkan hubungan politik antara Pas dan PKR terbatal.
Antara perlanggaran tersebut, ujar beliau adalah kegagalan PKR untuk menyokong malah menentang sebahagian agenda Islam yang dibawa Pas seperti usul Rang Undang-undang 355 (RUU 355).
PKR juga, jelas Zawawi telah melanggar adab-adab kerjasama dalam politik seperti menyerang pimpinan Pas dan membuat tuduhan-tuduhan palsu yang merosakkan imej Pas.
Malah parti itu dianggap mengkhianati hubungan politik dengan Pas apabila bekerjasama dengan pihak-pihak yang mahu menjatuhkan kerajaan negeri Kelantan dan menentang Pas dalam pilihan raya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena