Saturday 27 May 2017

[Video Sanggup Putus Hubungan Dengan PKR, Tapi Tak Sanggup Putus Gaji Di Selangor] MEJER ZAIDI: Mereka menampar & mengeluarkan kata-kata kesat *'MAKAN DEDAK BABI', 'ANJING DAP'*!

Sabtu, 27 Mei 2017

Image result for Gambar Mejar zaidi kena tampar

Image result for Gambar Mejar zaidi kena tampar

MEJER ZAIDI : TUDUHAN KONON KERAJAAN PULAU PINANG SEKAT FATWA; KENAPA BILA DIMINTA BUKTI, PENAMPAR YANG DIBERI?

https://m.youtube.com/watch?v=L68tcLyldA4
Semalam selepas solat Jumaat saya telah hadir meninjau satu himpunan berhubung isu fatwa di Pulau Pinang.  Terdahulu jemputan mengajak umat Islam menghadiri himpunan tersebut ditularkan melalui aplikasi whattsapp tanpa diberitahu siapa penganjurnya.
Sampai di sana saya lihat bekas Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang yang kini aktif dalam NGO, Ustaz Hafiz Nordin (UHN) sedang menyampaikan ucapan. Peserta perhimpunan saya lihat sekitar 10 ke 15 orang, ada antaranya ahli/penyokong umno yang saya kenal, ada juga 2-3 orang yang memegang sepanduk medesak ADUN tunggal PAS, YB Salleh Man agar pindah kerusi (dalam DUN ke bahagian pembangkang bersama2 UMNO). Dalam ucapannya UHN menyatakan *"SEKAT FATWA TUAN-TUAN, FATWA NI BUKAN MAK BAPAK HANG PUNYA, FATWA NI ORANG ISLAM PUNYA"*. Bagi saya ini adalah satu tuduhan yang serius terhadap kerajaan negeri Pulau Pinang, sedangkan Sahibus Samahah Mufti Pulau Pinang telah berkali-kali menyatakan bahawa tiada campurtangan kerajaan negeri dalam isu fatwa dan kerajaan negeri tidak pernah menyekat mana-mana fatwa dari diluluskan oleh Jawatankuasa Fatwa Pulau Pinang.
Saya lalu menghampiri beliau bermaksud meminta beliau menjelaskan lebih lanjut fatwa manakah yang disekat kerana nampaknya beliau lebih tahu dari SS Tuan Mufti sendiri. Apa yang mengejutkan sebaik saja mendengar soalan saya beliau memberi respon dengan menyatakan *"INI MEJAR ZAIDI, INI ORANG KECEWA"*. Beberapa orang penyokongnya telah menyerang saya dan salah seorang yang saya tidak kenal telah menampar muka saya sambil beliau dan yang lain-lain mengeluarkan kata-kata kesat seperti *"MAKAN DEDAK BABI", "ANJING DAP"* dan sebagainya lagi. Selepas itu saya terus berada di situ mendengar ucapannya sehingga habis. Dalam ucapannya juga UHN menggesa agar Ketua Menteri Pulau Pinang menghentikan amalannya berbuka puasa bersama-sama umat Islam kerana bagi beliau tindakan itu adalah memperolok-olokkan Islam.
Saya tidak pernah mendengar mana-mana ulama mengeluarkan fatwa sedemikian malah SS Mufti-Mufti di seluruh negara malah seluruh dunia, tidak ada seorang pun yang pernah mengeluarkan fatwa menghalang seorang non muslim, apatah lagi seorang pemimpin untuk berbuka puasa bersama-sama rakyatnya sambil meninjau masalah-masalah yang di hadapi rakyat dan menyampaikan sumbangan kepada rakyat yang memerlukan juga kepada masjid dan surau.
Selepas beliau habis menyampaikan ucapan saya menghampiri UHN untuk bersalam dan mengulangi soalan saya yang sama iaitu *"FATWA MANA YANG DISEKAT? (OLEH KERAJAAN NEGERI)",* malangnya beliau enggan menjawab soalan saya. Seterusnya saya telah ditolak dengan kasar oleh penyokong-penyokong beliau dan bila saya mengulangi soalan saya mereka menjawab *"PI (PERGI) TANYA MUFTI HANG (KAMU)"* (Rujuk video kejadian). Bagi saya seorang ulama yang dihormati seperti UHN tidak sepatutnya melemparkan tuduhan liar kepada kerajaan negeri tanpa memberikan bukti yg kukuh. Paling saya kesalkan ialah di akhir ucapan beliau mengajak hadirin untuk bersama-sama menumbangkan kerajaan negeri yang ada sekarang. Persoalannya adakah dengan satu tuduhan yang tidak disertakan dengan bukti, malah SS Mufti Pulau Pinang sendiri telah menafikannya, hendak dijadikan alasan untuk menolak kerajaan negeri Pakatan Harapan sedangkan terbukti kerajaan negeri di bawah Pakatan jauh lebih baik berbanding kerajaan BN. Berikut antara buktinya:
1. Peruntukan untuk agama Islam (lebih RM400 juta) meningkat 84% berbanding semasa BN bagi tempoh yang sama.
2. KN telah memberikan sebidang tanah bernilai kira-kira RM80 juta untuk pembinaan sebuah kompleks Mahkamah Syariah yang lengkap.
3. Memberikan bantuan kewangan tahunan kepada Sekolah Agama Rakyat, Pusat Tahfiz, Pondok-Pondok dan Tadika Islam sedangkan semasa BN memerintah tiada langsung bantuan diberikan.
4. Memberikan bantuan Ehya Ramadan kepada masjid-masjid di seluruh Pulau Pinang.
www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/02/08/mufti-sekali-lagi-nafi-campurtangan-kerajaan-dalam-fatwa/
Hj Zaidi bin Ahmad
(Bekas Mejar TUDM)
Pegawai Penerangan
Pejabat Ketua Menteri
Pulau Pinang
Ahli DAP
*LAIN-LAIN BANTUAN KEPADA RAKYAT PULAU PINANG (SEMUANYA TIADA SEMASA BN MEMERINTAH)*
Pulau Pinang (PP) adalah sebuah negeri kecil yg tiada minyak, gas, balak ataupun *KASINO*, tapi lihatlah apa yg telah kerajaan negeri di bawah Pakatan lakukan;
1. Hafiz Al Quran dapat RM500 setahun
2. Anak baru lahir dapat RM200
3. Pelajar darjah 1 & 4, tingkatan 1 & 4 dapat RM100 (walaupun ibu bapa bukan orang PP)
4. Pelajar masuk Universiti dapat RM1000 (Sabah/Sarawak RM1200)
5. Surirumah tak kerja dapat RM100 setahun
6. OKU dapat RM100 setahun
7. Ibu tunggal dapat RM100 setahun
8. Warga emas dapat RM100 setahun
9. Ibu tunggal, OKU dan warga emas jika meninggal waris dapat RM1000
10. Pengayuh beca dapat RM1200 setahun
11. Pemandu teksi dapat RM600 setahun
12. Pengusaha bas sekolah dapat RM600 setahun
13. Nelayan dapat pukat percuma setahun 2 kali
14. Bantuan keluarga miskin. Kerajaan pusat bagi BRIM mulai 2012 kepada keluarga miskin ketika itu cuma RM500 setiap keluarga berpendapatan RM3000 kebawah.
TETAPI KERAJAAN PP BERI BANTUAN KEPADA KELUARGA MISKIN *SECARA BULANAN* SEJAK 2009 LAGI*. Dan bantuan diberi mengikut bilangan isi rumah. Lebih ramai ahli keluarga maka lebih banyak bantuan yang akan dapat dengan *HAD MAKSIMA SUMBANGAN KERAJAAN NEGERI SEBANYAK RM790 SETIAP KELUARGA SETIAP BULAN*. Kerajaan PP menetapkan bantuan per kapita sebanyak RM220 setiap seorang untuk kiraan Paras Garis Kemiskinan  (PGK). Contoh jika sebuah keluarga mempunyai 10 anggota maka PGK keluarga tersebut ialah RM220 x 10= RM2200. Maknanya keluarga tersebut memerlukan RM2200 sebulan untuk keluar dari PGK. Bantuan akan diselaraskan oleh agensi bantuan lain terlebih dahulu iaitu JKM dan Zakat PP (ZPP). Jika bantuan yg diberikan oleh JKM dan ZPP masih belum mencukupi barulah kerajaan PP akan *TOP-UP* dengan syarat sumbangan kerajaan tidak melebihi RM790 setiap keluarga. Sekarang lebih 1400 keluarga menikmati bantun bulanan ini yg dipanggil Agenda Ekonomi Saksama (AES) dan paling mengejutkan lebih 80% penerima bantuan AES adalah keluarga Melayu/Islam. Lain2 bantuan yg boleh dimohon melalui program AES ialah;
1. Bantuan baiki/bina baru rumah
2. Bantuan membeli peralatan utk membesarkan perniagaan
3. Rawatan dialisis percuma
Pulau Pinang juga ada kolej agama bertaraf antarabangsa iaitu Kolej Islam dan Teknologi Antarabangsa (KITAB) bersebelahan masjid negeri di Air Itam
Berbeza dengan kerajaan pusat yg walaupun memberikan bantuan BR1M kepada rakyat namun ianya dibuat dalam keadaaan kerajaan pimpinan najib terus membuat hutang yang semakin membengkak dari hari ke hari. Paling mengejutkan apabila Ahli Parlimen PJ Tony Pua telah mendakwa bahawa hutang negara bakal melepasi RM1 trillion (rm seribu bilion) tidak lama lagi;
https://www.youtube.com/watch?v=eSpaaTCLk7c
Kerajaan Pulau Pinang sebaliknya terus menunjukkan rekod cemerlang dalam pengurusan ekonomi hasil polisi Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT) yang diamalkan oleh kerajaan negeri. Antara pencapaian penting KN Pulau Pinang sehingga mendapat pujian Ketua Audit Negara dan Transparency International adalah;
1. Keluaran Dalam Negeri Kasar (KDNK) dari tempat *TERCOROT* semasa zaman BN ke tempat *PERTAMA* dalam masa 8 tahun sahaja selepas mengambilalih.
2. Lebihan belanjawan terkumpul berjumlah RM574 juta utk tempoh 8 tahun memerintah berbanding hanya RM373 juta sepanjang 50 tahun BN memerintah.
3. Aset rizab negeri juga telah meningkat hampir dua kali ganda dari RM850 juta kepada RM1.6 bilion.
4. Hutang kerajaan negeri telah dikurangkan 90 peratus menjadi RM69 juta menjadikan Pulau Pinang negeri terendah hutang dengan kerajaan pusat berbanding hutang paling tinggi Pahang (RM2.9 bilion), Sabah (RM2.3 bilion) dan Kelantan (RM1.3 bilion).
5. Jumlah pelaburan sektor pembuatan meningkat 87% daripada RM29.4 bilion semasa BN (2000-2007) kepada RM54.9 bilion (2008-2016) dengan 106, 583 peluang pekerjaan berjaya diwujudkan.
6. Kadar pengangguran terendah di Malaysia iaitu 1.7% dengan ribuan pekerja dari negeri luar berhijrah ke Pulau Pinang mencari pekerjaan termasuk dari Kelantan dan Terengganu.
EXCO AGAMA PENANG SANGGAH PRESIDEN PAS
Melayu Dan Islam Terbela Di Pulau Pinang
Saya merujuk kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, dalam media yang menyatakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang gagal menjaga kepentingan Melayu dan Islam di negeri ini.
.
Hakikatnya selepas kerajaan Pakatan Rakyat yang kini Pakatan Harapan mengambilalih pentadbiran daripada Barisan Nasional pada tahun Mac 2008, Syiar Islam terus berkembang subur jauh melebihi kerajaan terdahulu.
.
Bajet hal ehwal agama, misalnya pernah  mencecah sehingga 300 peratus melebihi bajet agama  sewaktu Pulau Pinang ditadbir oleh Gerakan iaitu  rakan politik Umno.  Sehinggakan pimpinan Gerakan pernah mengecam secara terbuka pentadbiran kerajaan negeri, khususnya DAP kerana menyalurkan bajet agama yang besar berbanding zaman BN.  Bajet agama ini, sehingga kini tidak berkurang daripada keperluan semasa.
.
Selaku Exco Agama, saya ingin memaklumkan perkembangan pendidikan Islam khususnya Sekolah Agama Rakyat, KAFA, Maahad Tahfiz, Pondok dan TADIS terus dibantu berdasarkan keupayaan kewangan negeri.
.
Selain bajet tahunan untuk Hal Ehwal Agama,  disediakan bajet khusus untuk institusi pendidikan Islam itu. Sehingga kini, lebih RM14 juta telah disalurkan untuk tujuan itu. Bahkan guru-guru dan kakitangan institusi pendidikan Islam menerima bonus tahunan yang tidak pernah diterima sebelum ini.
.
Bajet dan sumbangan itu, tidak termasuk pembinaan masjid, surau dan sekolah agama yang dibiayai oleh kerajaan negeri yang ketara berbanding kerajaan terdahulu.
.
Program-program agama diperkenalkan. Ijtimak dan Anugerah Al-Hufaz, bulan-bulan Al-Quran, Konvensyen Al-Islam Rahmatun Lil Alamin, adalah antara beberapa program untuk mengangkat martabat Umat Islam.
.
Program keagamaan dan majlis ilmu di masjid dan surau berkembang subur. Para pendakwah dan ustaz-ustaz tidak disekat hanya kerana berbeza fahaman politik dengan kerajaan negeri.  Amalan yang tidak pernah berlaku pada zaman BN, di mana para ustaz PAS dihalang mengajar dan berkuliah di masjid dan surau di Pulau Pinang.
.
Bahkan, bekas  Pesuruhjaya PAS, Dato’ Salleh Man yang kini sebagai Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang sendiri tidak dibenarkan menyampaikan kuliah di masjid pada zaman Barisan Nasional.
.
Pulau Pinang akan membina Hospital Islam setinggi 14 tingkat, yang pertama di negeri ini. Majlis pecah tanah telah disempurnakan oleh TYT Yang Dipertua Negeri  pada bulan Disember lalu. Projek pembinaan akan dimulakan pada Mac depan dijangka siap dalam tempoh 3 tahun.  Sementara, pembinaan Sekolah Islam Antarabangsa Pulau Pinang akan dimulakan pada pertengahan tahun ini.
.
Sebelum itu, kerajaan negeri telah menganugerahkan sebidang tanah bernilai lebih RM80 juta bagi pembinaan Ibu Pejabat Mahkamah Syariah setinggi 7 tingkat, yang tersergam indah dan megah di Jalan Scotland.  Ini adalah sebahagian usaha untuk memartabatkan Melayu dan Islam di negeri ini.
.
Sejak tahun 2008, kerajaan negeri di bawah pentadbiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng ingin mempelajari  contoh pentadbiran Khalifah Umar Abdul Aziz, antaranya mengutarakan polisi ‘amar maaruf nahi mungkar’ dan  pembasmian kemiskinan.  Atas semangat itulah, kerajaan negeri melaksanakan ‘ Program Pembasmian Kemiskinan Tegar’ bagi menghapuskan miskin tegar di kalangan rakyatnya, tanpa mengira kaum dan agama. 
Mana mungkin, Presiden PAS gagal melihat pencapaian dan pembaharuan ketara antara kerajaan Pakatan Harapan  Pulau Pinang dengan kerajaan Barisan Nasional sebelum ini.
.
Hakikatnya, syiar Islam terus subur di Pulau Pinang di bawah pentadbiran Pakatan Harapan yang diterajui oleh DAP dan PKR. Melayu dan Islam akan terus terbela di Pulau Pinang.
KENYATAAN MEDIA
YB DATO' ABDUL MALIK KASSIM
27 JANUARI 2017
*ORANG MELAYU SEMAKIN MISKIN DI PULAU PINANG? LIHAT STATISTIK KUTIPAN ZAKAT DI P PINANG*
2007 (BN) kutipan zakat 34 juta pembayar 46 ribu org
2008: 38 juta 48 ribu pembayar
2009: 49 juta/ 50 ribu
2010: 49.2 j/52 ribu
2011: 58j/55 ribu
2012: 72j/56 ribu
2013: 81j/60 ribu
2014: 82j/62 ribu
2015: 88j/63 ribu
2016: 91juta
MEJAR ZAIDI
0174164728
#VIRALKAN DEMI KEEBENARAN. TKSH

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena