Tuesday 23 May 2017

[Video Azmin Sahkan Kerajaan Selangor Ialah Kerajaan Pakatan Harapan] INGATLAH mereka yang terpaksa "BERPUASA" sepanjang tahun.

Selasa, 23 Mei 2017

Foto Rafizi Ramli.
INGATLAH MEREKA YANG TERPAKSA "BERPUASA" SEPANJANG TAHUN
Ketika kita berasa lapar atau haus ketika sedang melaksanakan ibadah puasa pada bulan Ramadhan akan datang ini, harus juga kita mengingati kelompok mereka yang sifat lapar dan dahaga ini sudah menjadi lumrah kehidupan seharian.
Oleh itu, saya jemput semua warga Malaysia samaada yang beragama Islam ataupun tidak untuk bersama saya dan INVOKE Malaysia dalam menjayakan program rumah ke rumah membantu fakir miskin bulan Ramadhan ini.
Sejumlah sumbangan RM60 sahaja diperlukan untuk menampung kos pembelian barang keperluan asas untuk sebuah keluarga fakir miskin. Walaupun sumbangan barangan asas ini mungkin tidak akan dapat untuk menarik keluarga-keluarga ini keluar daripada kepompong kemiskinan mereka, ianya mungkin bermakna untuk meredakan kesulitan kewangan sementara mereka.
Sasaran pungutan keseluruhan untuk kempen ini adalah sebanyak RM50,000 dan ianya akan diagihkan kepada lebih kurang 800 keluarga fakir miskin dari seluruh negara. Setiap ringgit yang disumbangkan kepada kempen ini akan disalur terus kepada golongan rakyat yang paling memerlukannya.
Barang-barang asas yang akan disumbangkan kepada setiap keluarga fakir miskin:
Minyak Masak (2kg) RM9.70
Beras (5kg) RM13.00
Gula (1kg) RM2.95
Tepung (1kg) RM2.50
Kentang (1 1/2 kg) RM3.20
Bawang (2 1/2 kg) RM3.20
Garam (2 paket) RM3.00
Sardin (1 tin) RM6.00
Telur (30 biji) RM5.00
Mee hoon (1 paket) RM5.00
Serbuk Kari (1 paket) RM2.50
Sumbangan boleh dibuat melalui link: http://bit.ly/HidupkanRamadhan atau terus kepada akaun bank INVOKE Malaysia (Maybank, 5622 0964 0698, INVOKE Solutions Sdn Bhd).
Setiap sumbangan yang diterima amatlah dihargai, semoga kita terus berada di bawah bimbingan petunjukNya.
Rafizi Ramli
Sukarelawan #00001 INVOKE

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena