Tuesday 23 May 2017

[Promoted video: Malam Ini! Jelajah SEMARAK PPBM Kelab Sultan Sulaiman 24 Mei 2017] Kongres Keadilan sudah tentu angkat Anwar, bukan Ku Li...la woi!

Rabu, 24 Mei 2017


Image result for Gambar Tun M Muhyidin tandatangan pembebasan Anwar

Image result for Gambar Tun M Muhyidin tandatangan pembebasan Anwar
Apabila Tun Dr Mahathir, Muhyiddin Yassin Dan Boboi Tandatangan Petisyen Bebas Anwar Ibrahim.

KONGRES KEADILAN SUDAH TENTU ANGKAT ANWAR, BUKAN KU LI 

UTUSAN meloya hari ini melaporkan kononnya PH bermasalah mahu cari siapa PM yg bakal menggantikan "MO1". 

Utusan mnjadikan gambar di Kongres Keadilan Nasional di Shah Alam baru2 ini di mana tiga pmimpin parti dari empat parti dlm PH yg mengangkat plakad "Anwar PM ke 7", manakala Tun M tidak memegang plakad kerana sdg merakam video melalui hensetnya, muhyiddin hanya tersenyum sambil menepuk tangan tetapi kedua2 pmimpin Bersatu ini tetap berdiri bersama pimpinan lain. 

Adakah Utusan ingat Kongres Keadilan pada hari itu adalah untuk menentukan siapa PM? Seperrimana yg Anwar sendiri pernah sebut bahawa PM sekiranya PH ke Putrajaya akan ditentukan oleh sokongan majoriti di dlm PH dan ahli2 Parlimen. Tun M sendiri apabila ditanya oleh wartawan, beliau juga turut mnyatakan perkara yg sama. 

Soal samada Bersatu ada calonnya tersendiri, itu hak parti berkenaan, asalkan apa yg Tun M sebut itu dihormati iaitu PM akan ditentukan oleh PH sendiri. Seandainya pada hari tersebut Tun M atau Muhyiddin pun mengangkat plakad, media pencacai akan main isu pula bahawa Bersatu terpaksa tunduk kpd Keadilan atau Keadilan menunggang rakan2 di dlm PH utk mnyokong Anwar sbg PM. Jelas pada hari tersebut, Keadilan tiada masalah dgn isu tersebut kerana di dalam PH tiada sesiapa boleh memaksa sesiapa agar mengikut apa yg Keadilan mahukan. 

Peliknya, mengapa media pencacai tersebut tidak sensasikan gambar Tun M dan Muhyidin serta Mukhriz yg menandatangani kempen Bebaskan Anwar? 

Aku tak pelik kalau Bersatu mahu pmimpin mereka menjadi PM, begitu juga jika Amanah mahu Mat Sabu menjadi PM. Aku pelik dulu sewaktu dalam PR, ada pihak dlm PR yg mahu Ku Li (umno) utk jadi PM sekiranya PR ke Putrajaya. Lagi jelas satu tindakan bodoh bila penat2 berjuang, bila menang lantik musuh jadi PM. Itu pelik. 

DICATAT OLEH WFAUZDIN NS 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena