Saturday 27 May 2017

[Video UST HJ HASIM Tolak & Jangan Bersama Kerajaan Yang ZALIM] 70 peratus penggerak Pas Selayang sertai Amanah.

Sabtu, 27 Mei 2017

70 peratus penggerak Pas Selayang sertai Amanah

 | ARIF ATAN
Wan Anwar Wan Ibrahim
Wan Anwar Wan Ibrahim
Timbalan Ketua Amanah Selayang, Wan Anwar Wan Ibrahim memberitahu kira-kira 70 peratus daripada ahli Pas yang aktif di kawasannya sebelum ini sudah bertindak keluar parti.
"Ramai tenaga dan penggerak strategik dalam Pas pada PRU13 (Pilihan Raya Umum ke-13) lepas telah beralih kepada Amanah di Selayang sama ada di peringkat pilihan raya, strategi, Wanita mahupun Pemuda.
"Kira-kira 70 peratus daripada mereka sudah berhijrah dari parti sejarah. Jadi, kita tidak bimbang dengan situasi jentera pilihan raya yang dimiliki Amanah Selayang. Tambahan pula, kita bukan bersendirian sebaliknya bergerak bersama Pakatan Harapan," katanya ketika ditemui baru-baru ini.
Abd Jabar MusaAbd Jabar Musa
Kemerosotan keyakinan ahli Pas di peringkat akar umbi turut diakui Setiausaha Amanah Selayang, Abd Jabar Musa yang menyifatkan ramai daripada mereka pada masa ini secara berterus-terang mengakui tidak menyenangi sikap dan pendirian kepimpinan Pas.
"Saya masih tidak memutuskan silaturrahim dengan ahli-ahli parti sejarah. Banyak maklum balas saya dengar rakan-rakan saya di parti lama ini ambil pendekatan protes dalam diam.
"Kalau bertemu, mereka meluahkan apa terbuku di hati termasuk rasa kecewa mereka terhadap Pas pada masa ini. Bagi saya, segala kepincangan atau kelemahan yang dikongsikan mereka itu dijadikan iktibar untuk memperbaiki gerak kerja Amanah khususnya di Selayang ini," ujar bekas ahli Pas sejak tahun 1999 itu.
Dapatkan akhbar mingguan Amanah terbaharu Bil 53, 28 Mei - 3 Jun di pasaran sekarang untuk laporan penuh Fokus Kawasan Amanah Selayang.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena