Wednesday 17 May 2017

[Video LGE: 'PAS tak jujur, tak berani tegur MCA Pulau Pinang'] 'Politik tak tahu malu' (merujuk kepada Pas?) & Pendirian PKR kukuhkan Pakatan Harapan.

Rabu, 17 Mei 2017

Pendirian PKR kukuhkan Pakatan Harapan

Pemuda Amanah Nasional menyambut baik keputusan PKR mengarahkan semua lantikan politik parti itu dalam Kerajaan Negeri Kelantan meletakkan jawatan.
Naib Ketuanya Shazni Munir Mohd Ithnin berkata, keputusan itu memperlihatkan ketinggian maruah PKR dalam menanggapi 'politik tak tahu malu' rakan lama mereka, yang dipercayai merujuk kepada Pas.
"Ketika rakan lama terus tebal muka mempertahankan jawatan politik di Selangor, pendirian PKR benar-benar mewajahkan kematangan dalam berpolitik.
"Tidak berhujah remeh-temeh menyalahkan pihak lain, sebaliknya PKR nekad mengarahkan peletakan jawatan serta-merta bagi semua lantikan politik di Kelantan," katanya dalam kenyataan hari ini.
Mesyuarat Biro Politik PKR malam tadi membuat keputusan bahawa semua lantikan politik parti itu dalam Kerajaan Negeri Kelantan diminta melepaskan jawatan-jawatan tersebut berkuatkuasa serta merta.
Beliau juga berkata, Pemuda Amanah juga sangat menghargai komitmen PKR untuk memperkukuh Pakatan Harapan.
"Bagi seluruh pendukung perubahan, pendirian ini amat bermakna bagi memudahkan rakyat membuat pilihan yang jelas.
"Pakatan Harapan yang sarat dengan idea perubahan, atau kleptokrat Barisan Nasional yang mengkhianati amanah rakyat," katanya.
Pada 11 Mei lalu, Majlis Syura Ulamak Pas sebulat suara menamatkan tahaluf siyasi dengan PKR serta merta kerana parti itu dikatakan melanggar beberapa syarat kerjasama politik yang terjalin sekian lama.
Presiden PKR Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail bagaimanapun berkata, PKR menolak alasan-alasan yang diberikan Pas.
"PKR menerima keputusan Pas yang telah membuat ketetapan muktamad untuk membatalkan tahaluf siyasi dengan PKR tetapi PKR menolak alasan-alasan yang telah mereka berikan.
"Ini walaupun PKR telah berusaha untuk menjaga dan melunakkan hubungan di antara kedua-dua parti," katanya.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena