Thursday 25 May 2017

[Video Abdullah Sani PKR - Menghitung Hari Najib Bakal Disumbatkan Ke Penjara] PAS tak lagi mahu 'bom' Umno...Dengan Amanah, DAP, Keadilan dan Bersatu habis di atomkan ajee. Hu hu hu!

Khamis, 25 Mei 2017
Foto Pong Chandra.
Foto Pakatan Harapan Supporters.
Nak beritahu ni Walaunta akan bertanding 100 kerusi Parlimen jer, 122 kerusi Parlimen lagi kena undi BN tau sebab UMNO dlm BN.. Cuma sekadar nak mengingatkan walaunta jer kalau-kalau terlupa.. Amanat Abdul Hadi Awang ni.. he he he he
Dengan Amanah, DAP, Keadilan dan Bersatu habis di atomkan ajee. Huhu
PAS kini mengambil pendekatan lebih lunak dalam gerakan mereka berdepan dengan Umno.

PAS tak lagi mahu 'bom' Umno

PAS kini mengambil pendekatan lebih lunak dalam gerakan mereka berdepan dengan Umno.
Berbanding menyerang dan bersikap keras terhadap pertubuhan politik terbabit, PAS kini menukar kaedah penentangannya dengan menggunakan cara lebih lembut.
Naib Presiden PAS Idris Ahmad berkata cara yang keras bukan tindakan yang sesuai untuk mendekati Umno.
“Dulu kita gemar 'bom' dulu isu panas yang dikaitkan dengan Umno BN, namun sekarang kita sedar itu bukan cara yang benar.
"Kerana itulah pada masa sekarang kita ingin cuba dekat dengan mereka supaya menerima pembawaan atau seruan kita sedikit demi sedikit," katanya seperti lapor akhbar Berita Harian hari ini.
Kenyataan itu dibuat hanya beberapa minggu selepas PAS membuat keputusan secara rasmi - pada 11 Mei lalu - menamatkan kerjasama politik (tahaluf siyasi) dengan PKR.
PAS sudah terlebih awal tidak bekerjasama dengan dua lagi parti pembangkang utama di negara ini - DAP dan Parti Amanah Negara (AMANAH) dalam langkah yang akhirnya menguburkan Pakatan Rakyat.
Pada masa sama PAS bertegas tidak bekerjasama dengan Umno dalam politik seperti dituduh beberapa pihak.
Apa guna Umno tumbang
Parti itu turut mengumumkan akan meletakkan calon di kira-kira 100 kerusi parlimen pada pilihan raya umum (PRU) akan datang. Antara kawasan disasarkan ialah kerusi yang kini diwakili PKR.
Kata Idris pendekatan lunak itu selaras dengan kaedah diajar Islam dalam al-Quran melalui kisah dua orang nabi ketika berdakwah kepada Firaun.
"Dalam al-Quran ada diceritakan bagaimana Nabi Musa dan Nabi Harun diperintahkan Allah supaya berdakwah kepada Firaun yang dikenali dengan kezalimannya melalui ungkapan atau perkataan yang baik,” beliau dipetik sebagai berkata pada suatu majlis di Kuala Kangsar.
Sementara itu Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak Misbahul Munir Masduki, pula bekata keputusan PAS mahu mengekalkan 40 kerusi parlimen yang akan ditandingi pada PRU ke-14 adalah untuk memastikan suara mereka berkesan di parlimen.
“Apa guna BN tumbang sekali pun kalau suara PAS masih minoriti dalam parlimen berbanding suara ahli parlimen yang bencikan perjuangan PAS seperti DAP.
“Namun, kalau semua 40 calon tu menang dan membentuk suara yang besar, pada kita itu lebih bermanfaat bagi membolehkan agenda perjuangan PAS terlaksana,” katanya.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena