Thursday 25 May 2017

[Video SAMSENG UMNO-BN buat kacau di ceramah DAP & Gempar! Bukti betapa samsengnya macai-macai BN] Kempen 'tunggangan DAP' untuk bodek pemimpin Umno.

Khamis, 25 Mei 2017

Image result for Gambar pakatan harapan

Kempen 'tunggangan DAP' untuk bodek pemimpin Umno

Tengku Zulpuri Shah Raja Puji
Kempen menakut-nakutkan rakyat kepada DAP menjadi senjata kitar semula Umno dan sekutunya bertujuan menjauhkan sokongan terhadap Pakatan Harapan.
Malah dakwaan kononnya parti-parti dalam Pakatan Harapan menjadi 'tunggangan DAP' jauh meleset kerana parti komponen Pakatan Harapan saling bekerjasama antara satu sama lain.
Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (Dun) Pahang, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji menyifatkan kempen berbau perkauman itu menyerlahkan Umno dan sekutunya kini terdesak meraih sokongan rakyat ekoran skandal mega 1MDB.
Tengku Zulpuri mengulas tulisan menteri kabinet, Datuk Seri Salleh Said Keruak dalam blognya yang terus-menerus menggambarkan Pakatan Harapan kononnya diketuai DAP.
“Ini jelas ketakutan teramat sangat apa bila Umno hilang kuasa. Andaian-andaian yang di buat terlalu tipis dan terdesak.
“Pemimpin Umno masih memainkan lagu bahawa DAP akan menang majoriti kerusi tapi mereka tidak berani sebut jika parti-parti lain dalam Pakatan Harapan seperti Amanah, PKR, PPBM serta parti-parti pembangkang di Sabah dan Sarawak menang besar,” kata Adun Mentakab itu kepada Roketkini.
Katanya lagi, amat malang bagi pemimpin Umno untuk terus memainkan isu tersebut kerana ia secara langsung memberi gambaran kepada rakyat bahawa Umno sebenarnya telah merendah-rendah keupayaan dan kebijakan negarawan pemimpin Melayu seperti Tun Mahathir dan ramai lagi.
“Malah, apa yang PH buat sekarang ialah untuk memerangi rasuah dan penyelewengan yang dilakukan pemimpin Umno. Adakah itu jahat?
“Adakah pemimpin Umno tidak kisah parti mereka terus terpalit dengan pelbagai dakwaan rasuah atau mereka memang suka rasuah?” soalnya sinis.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena