Friday 12 January 2018

[Video SEJARAH TERCIPTA menjelang PRU14] Latihan & lakonan selamatkan PM guna helikopter? BANGSA JOHOR mula melupakan Umno! Parlimen JB di PRU14 bukan lagi milik Umno samada Shahrir bertanding atau tidak.

Sabtu, 13 Januari 2018

Latihan polis meliputi simulasi sesudah keputusan PRU14 diumumkan. – Foto Star TV

KAJANG – Seramai 60,000 pegawai dan anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) selesai menjalani latihan persediaan bagi menghadapi pilihan raya umum ke-14 (PRU14).
Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman, Datuk Seri Zulkifli Abdullah, berkata antara anggota yang selesai menjalani latihan itu adalah Unit Simpanan Persekutuan (FRU).
Beliau berkata latihan berkenaan diadakan bagi memberi pendedahan kepada anggota mengenai tugasan sama ada di pusat mengundi atau ketika melakukan tugasan lain berkaitan pilihan raya. – BERNAMA
UMNO In Panic,MCA Smiling, MIC Dont Know Lah.  Sabah/S'wak Are Super Cool... 
Image result for umno in panic
For the first time in the history of Malaysia, the Police conducted an exercise (a rehearsal) on how to evacuate the prime minister from Putrajaya in the event of mob riots.  The Police practised evacuating the prime minister by helicopter !!  Surely the Police know somethings better than the rest of us.  All the MO1's ball carriers, butt lickers and ass wipers  better get ready.   MO1 and his entire gang are going to abandon all of you.  They care as much for you as they would for bird droppings on their windshield.  They have stashed away their funds overseas, they have houses, helicopters and jetplanes waiting for them. What do you have?  Here is the picture and the news report to prove it:   
Posted by ali allah ditta 

Latihan Polis PRU14: Kedah panas, rusuhan di Perak, Johor hangat

Pasukan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) hari ini melakukan latihan simulasi besar-besaran di seluruh negara diberi nama Eksesais Undi Percubaan PRU14 bagi bersiap sedia menghadapi pilihanraya akan datang, lapor agensi berita tempatan.
Bernama melaporkan kontijen polis negeri Kedah, Perak, Terengganu dan Johor melakukan latihan tersebut yang bertujuan menguji keberkesanan perancangan dan tindakan polis dalam berdepan pelbagai ancaman keselamatan dan ketenteraman awam.
Latihan itu bertujuan memberi gambaran kepada anggota dan orang awam akan situasi yang mungkin berlaku dalam tempoh kemuncak PRU14 bermula dari tarikh pembuangan undi hingga keputusan diumumkan, lapor Bernama.
“Kami ramalkan Johor adalah antara negeri yang paling ‘hangat’. Jadi, kami kena sentiasa bersiap sedia biarpun belum tahu perancangan setiap parti yang bertanding,” kata Timbalan Ketua Polis Johor.
malaysiakini

BANGSA JOHOR MESRA DAP

Bangsa Johor terutama Melayu sangat rapat dikaitkan dengan umno, persepsi itu hanya tepat 10 tahun dahulu dan sebelumnya.

Perubahan perjuangan umno sekarang berasas kepentingan individu yang melampau dan ini sudah tentu diambilkira oleh semua bangsa Johor.

Umno Johor sendiri mempunyai pendirian dan pandangan yang berbeza dengan kepimpinan najib tetapi masih mempertahankannya secara berpada dan bersempadan.



Bagi menjaga muafakat bangsa Johor, itu yang jadi keutamaan, kerajaan negeri dilihat matang dengan tidak memberi tekanan kepada mana² pihak yang menukar dan memilih wadah lain selain umno.

Lagipun umno johor tidaklah boleh lagi berbangga sangat kerana exconya terbabit rasuah perumahan dan ada juga nama MB turut terkait.

Jika PH ambil alih johor dan pusat sudah tentu banyak lagi kes yang terdedah.


Jelas, BERSATU dan AMANAH diterima dengan baik dan meluas menembusi gugusan felda dan lubuk² umno, sekaligus mula memahami DAP dengan lebih baik. Cerita lim kit siang akan jadi PM sudah muak untuk bangsa Johor yang mendengar momokan umno tersebut sejak puluhan tahun..

Najib dan umno serta umno johor kena ingat dan patuh, johor bukan negara teleban.

Kemesraan bangsa Johor kepada DAP samada secara langsung atau tidak sedang berlaku, jika bohong, masakan umno johor sudah mula kemamar

Satu kepastian, parlimen johor baharu di PRU14 bukan lagi milik umno samada Shahrir bertanding atau tidak. Shahrir menang masa lalu bukan semata mata atas undi Melayu.

http://puteramariam.blogspot.com/
Posted by 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena