Friday 12 October 2018

[Video Azmin yakin pertahan jawatan nombor dua PKR] Mengapa Rafizi jarang berkempen untuk Anwar PRK Port Dickson! PAS 'bantu' tingkat sokongan pada AMANAH.

Sabtu, 13 oktober 2018

PAS 'bantu' tingkat sokongan pada AMANAH

Dibayangkan tidak mempunyai jangka hayat yang lama, sebaliknya sokongan orang ramai terhadap Parti Amanah Negara (AMANAH) semakin memberangsangkan, kata presidennya Mohamad Sabu.
Malah beliau membayangkan peningkatan itu - yang diwakili oleh pertambahan jumlah permohonan menjadi anggota AMANAH - turut disumbangkan oleh salah satu musuh utama mereka, iaitu PAS.
Kata Mohamad keanggotaan AMANAH bertambah dengan ketara apabila PAS dilihat semakin terbuka mengadakan kerjasama dengan Umno selepas pilihan raya umum (PRU) ke-14 lalu.
Beliau yang juga menteri pertahanan berkata keanggotaan baru tertinggi pula dicatatkan di Kelantan iaitu negeri yang ditadbir oleh PAS sejak 1990.
"Memang menakjubkan, keahlian baru dalam AMANAH, di Kelantan paling tinggi.
"Kalau ia berterusan bermakna akan ada puluhan ribu ahli AMANAH di Kelantan," katanya ketika berucap pada majlis makan malam amal bersama Presiden AMANAH di Kota Bharu, malam tadi.
Majlis itu dianjurkan Pemuda AMANAH Kelantan.
Hadir sama Ketua Pemuda AMANAH Kelantan, Hazmi Hassan dan pengarah program Syahidul Amri Khairuddin.
Menurut Mohamad beliau yakin pertambahan mendadak itu disebabkan orang ramai semakin menyedari bahawa dakwaan AMANAH bahawa PAS dan Umno bekerjasama kini terbukti benar.
Ada momentum meningkat
Malah katanya orang ramai juga menerima kenyataan kedua-dua parti terbabit mengadakan 'hubungan gelap' sejak sebelum PRU ke-14 walaupun ia dinafikan berkali-kali oleh PAS.
"Kami bekerjasama dengan DAP secara terang dan semua orang tahu, tapi mereka buat dalam gelap.
"Apabila buat kerja dalam, gelap akhirnya membawa perpecahan dalam parti," katanya.
AMANAH ialah parti yang ditubuhkan oleh bekas pemimpin kanan PAS yang disingkirkan perwakilan dalam muktamar parti itu di Kuala Selangor pada 2015.
Dituduh sebagai kuda tunggangan DAP, AMANAH membentuk Pakatan Harapan (HARAPAN) bersama PKR, Parti Bersatu Bumiputera (BERSATU) dan DAP.
Pada 9 Mei lalu HARAPAN berjaya menubuhkan kerajaan pusat.
PAS pula menjadikan AMANAH - selain DAP - sebagai antara seteru utama mereka dan pada masa sama menjalin hubungan baik dengan Umno.
Beberapa pemimpin tertinggi PAS pernah meramalkan AMANAH tidak akan bertahan lama.
Kata Mohamad AMANAH menerima antara 10,000 hingga 12 permohonan keanggotaan baru setiap bulan di seluruh negara.
Katanya ia begitu ketara apabila HARAPAN berjaya menguasai Putrajaya serta banyak negeri pada PRU ke-14 lalu.
Sementara itu, Mohamad berkata, AMANAH Kelantan menerima lebih 7,300 anggota baru termasuk 1,300 ahli daripada kalangan pemuda selepas 9 Mei.
"Saya nampak momentum meningkat, kalau ia berterusan saya nampak perubahan politik besar di Kelantan," katanya.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena