Wednesday 17 October 2018

[Video Kami mahu OMBUDSMAN, Tuan Perdana Menteri!] Adakah Zahid bakal senasib dengan Najib dan Rosmah? Bila UmnoBN dah tak ada kuasa, semua TERKANGKANG! MRCB: K'jaan teruskan LRT3 dengan belanja RM16.6 bilion.

Khamis, 18 Oktober 2018
Foto Suara Rakyat.
Adakah hajat Zahid untuk jadi Perdana Menteri pada masa akan datang tercapai ??!
Krikk.. Krikk.. Krikk..
Red Schweiz Asal umno je mesti bermasalah dengan duit..salah urus duit la, salah guna duit lah, salah tadbir kewangan la, salah simpan duit kat rumah lah..salah terlalu banyak duit la....BILA DAH TAK ADA KUASA SEMUA TERKANGKANG...RUPANYA PUAK NI SEMUA TAK BOLE PAKAI ..SAMPAH.

MRCB: K'jaan teruskan LRT3 dengan belanja RM16.6 bilion

Kerajaan telah bersetuju untuk meneruskan projek Transit Aliran Ringan 3 (LRT3) dengan belanja sebanyak RM16.6 billion, merangkumi kos pengambilan balik tanah, faedah semasa pembinaan dan kos-kos lain.
Malaysian Resources Corp Bhd (MRCB) dalam satu kenyataan hari ini, berkata Prasarana Malaysia Bhd telah memaklumkan kepada syarikat mengenai penerusan projek infrastruktur itu melalui surat kepada MRCB George Kent Sdn Bhd, yang bertarikh 16 Sept.
Katanya, pelaksanaan projek itu akan dimodelkan semula daripada Rakan Kongsi Penyampaian Projek (PDP) kepada rejim kontrak harga tetap.
"MRCB akan membuat satu pengumuman kepada Bursa Malaysia Securities jika terdapat sebarang perkembangan yang ketara berkaitan dengan projek tersebut," katanya lagi.
Pada 2015, pengendali projek LRT3, Prasarana Malaysia, telah melantik MRCB dan George Kent (Malaysia) Bhd sebagai PDP bagi LRT3, dengan bajet permulaan sebanyak RM9 bilion untuk kerja-kerja pembinaan dan RM1 bilion bagi pengambilalihan tanah.
-Bernama
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena