Thursday 9 May 2019

Beranikah Dr.M haramkan PAS.. Jika yakin ladang kita sudah diserang penyakit kenapa tidak dibakar sahaja kerana itulah sebaik-baiknya? [Video Kalau 'Bossku' datang, apa dia nak ajar pada rakyat Sandakan? - Guan Eng]

Jumaat, 10 Mei 2019

Pavilion Residences - Police Raid Najib and Rosmah Resident- Boxes of Handbags, Cash Jewellery Loaded To Truck
Pavilion Residences - Police Raid Najib and Rosmah Resident 
Image result for Police Raid Najib and Rosmah Resident- Boxes of Handbags, Cash Jewellery Loaded To Truck
Boxes of Handbags, Cash Jewellery  
Beranikah Dr.M haramkan PAS... 
Image may contain: 1 person, text
Dr Mahathir tidak percaya himpunan untuk mendaulatkan Islam anjuran Umno dan Pas benar-benar untuk Islam, sebaliknya ia bermotif politik. Hujahnya kalau ia untuk Islam, himpunan itu seharusnya memanggil semua orang Islam dan bukan hanya di kalangan orang Umno dan Pas sahaja. Setuju. 

Begitu juga Mahathir tetap berpegang kepada pendiriannya, parti agama itu adalah pemecah belah orang Melayu. Penubuhan Pas adalah sejarah mula Melayu berpecah, dakwanya. 

Sementara Amanat Haji Hadi, katanya adalah bukti jelas macam mana orang Melayu berpecah belah, apabila Amanat itu telah memberi tafsiran orang Umno adalah kafir. Dan Amanat itu masih belum dibatalkan sampai sekarang. Ini bermakna Haji Hadi tetap berpegang kepada Amanat berkenaan. 

Nampaknya pegangan dan pendirian Mahathir terhadap Pas konsisten. Beliau percaya dan yakin parti itu adalah agen menjadi pemecah belah Melayu dan menggunakan agama sebagai alat dagang politik. 

Kalau sudah jelas dan tegas begitu, Mahathir seharusnya jadi lebih berani untuk bertindak ke atas Pas. Ia bukan sahaja setakat mengulangi pendiriannya (marah) kepada Pas, sebaliknya harus mengambil tindakan tegas dan secara fazikal. Iya kalau kita yakin apa yang kita pegang untuk kebaikan bangsa dan negara, nah bertindaklah. Bertindak.  

Jangan cakap dan cakap sepanjangnya. Cakap tanpa diambil tindakan menyebabkan orang ragu dan menimbulkan simpati kian menebal kepada parti itu. 

Satu-satu tindakkan yang boleh diambil ke atas Pas bagi membendung gejala yang digambarkan Mahathir ialah dengan mengharamkan parti berkenaan, dan sekaligus menggubal akta pertubuhan sedia ada (Ros) dengan mengariskasarkan mana-mana parti yang hendak ditubuh selepas ini tidak dibenarkan menggunakan simbol dan perkataan berunsur Islam kerana dibimbangi ia akan mengulangi apa yang sedang Pas lakukan ketika ini. 

Iya jika kita yakin ladang kita sudah diserang penyakit kenapa tidak dibakar sahaja kerana itulah sebaik-baiknya.- MSO 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena