Monday 27 May 2019

Menjunjung kasih Tuanku Sultan Perak..Sultan yang cukup berhemah dan tertib dalam menanggani sesuatu isu! Tak macam satu negeri tu, mudah melenting murka dlm media sosial..[Video Guan Eng pesan pemimpin DAP jangan buang masa layan Najib]

Isnin, 27 Mei 2019

Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
W'pon peringatan oleh Pengarah Jabatan Agama Islam Perak (JAIPk) telah diberikan, namun Pemuda UMNO, Wanita UMNO & dan Muslimat PAS tetap berdedil langgar arahan larangan utk terus anjur program2 politiknya di rumah ibadat.
Sultan Perak Sultan Nazrin Muizzudin Shah menitahkan jabatan agama negeri menjalankan siasatan lengkap mengenai program atas nama parti politik serta ceramah agama oleh penceramah yang tidak bertauliah di masjid dan surau di negeri itu.
Sultan yang cukup berhemah dan tertib dalam menanggani sesuatu isu.
Tuanku tak cepat melenting, melatah & murka tapi menunjukkan kematangan seorang ketua negeri. Menjunjung kasih Tuanku.
Tak macam satu negeri tu anak beranak kena jentik terus mudah melenting murka dlm media sosial..
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
UMNO & PAS tidak menghormati titah oleh Sultan Perak berkenaan larangan mengadakan program politik di dalam masjid dan surau.
Imej mungkin mengandungi: 3 orang
Sultan Perak sudah menitah larangan mengadakan program politik di dalam masjid dan surau.. TETAPI KENAPA parti #PenunggangAgama PAS & UMNO terus perguna masjid & surau utk program politik mereka LANGGAR ARAHAN SULTAN?
FAKTA.. Umno & Pas sememangnya biadap & kurang ajar.

1 comments:

nick said...

UMNO dan PAS sudah sinonim dengan samun dan rasuah especially PAS yang sudah ditelanjangi sebagai parti penunggang agama. Kedua2 parti ini sudah menjadi parti toksik yang tidak boleh lagi menggunakan slogan "hidup melayu dan Islam di junjung". Parti penyamun dan penunggang agama cuba nak mensucikan diri mereka yang dah kotor dan hanyir dengan cuba berlakon kononnya mereka itu orang2 alim dan kuat ibadah sehingga kerja2 parti pun buat di masjid. Apa yang nyata, kerja2 lakonan palsu mereka ni sudah tak diterima oleh rakyat kerana kedua2 parti ni masih lagi tak bertaubat dan masih lagi tak memohon maaf kepada rakyat Malaysia kerana mencuri dan menyamun duit rakyat.

Taubat yang dibuat tanpa meminta maaf dan mengaku salah kepada rakyat dan berlakon sebagai pecinta masjid? Sorry! Not buying that! Apa yang sepatutnya dibuat oleh UMNO dan PAS ialah memohon maaf kepada rakyat serta mengaku salah atas kerja2 kotor yang mereka buat dan selepas itu berjanji untuk tidak lagi menyamun dan salahguna kuasa serta menerima rasuah barulah boleh dikatakan sebagai taubat yang ikhlas bukannya dok berlakon suci!

Nick.
Cape Tiger.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena