Sunday 19 May 2019

UMNO & PAS kata perpaduan mereka demi membela MELAYU & ISLAM! Tapi kawan perniagaan mereka TAK ADE PUN MELAYU? #Terbongkar Barang yg dirampas dari rumah Najib DIBELI MENGGUNAKAN DUIT 1MDB! Armada: Gesa timbalan CEO PTPTN letak jawatan [Video 1MDB LUBUK EMAS KELUARGA NAJIB RAZAK?]

Isnin, 20 Mei 2019
Jom Channel
1. SIAPA YANG MENGANCAM ISLAM? 2. SYARIKAT MODAL BERBAYAR RM2 DAPAT PINJAMAN RM1 BILION? 3. SETAHUN BERLALU, FITNAH PEMBANGKANG JADI ABU 4. AMERIKA SYARIKAT KEMBALIKAN DUIT APA?
Tiada penerangan foto disediakan.
Imej mungkin mengandungi: 4 orang, orang senyum, teks
UMNO & PAS kata perpaduan mereka demi membela MELAYU & ISLAM. Tapi mari kita lihat siapakah individu2 yg mendapat faefah daripada #1MDB
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang dan teks
#Terbongkar Barang yg dirampas dari rumah Najib adalah BARANGAN YG DIBELI MENGGUNAKAN DUIT 1MDB OLEH 4 BUAH SYARIKAT MILIK ERIC TAN KIM LOONG iaitu KENALAN JHO LOW!
Imej mungkin mengandungi: 4 orang
Inilah yg terjadi bila barua UMNO masih ada dlm kerajaan PH,Timbalan CEO PTPTN cadang sekatan ke luar Negara.
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, teks

Armada Bersatu K'tan gesa timbalan CEO PTPTN letak jawatan

Pemuda Bersatu Kelantan mendesak Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi (PTPTN), Mastura Mohd Khalid meletak jawatan susulan kenyataan berhubung cadangan sekatan ke luar negara terhadap mereka yang tidak membayar pinjaman.
Ketuanya Asran Alias berkata cadangan memperkenalkan semula sekatan itu baru di peringkat perbincangan dan masih belum dipersetujui PTPTN.
"Kami mendesak timbalan CEO PTPTN yang membuat kenyataan mengenai sekatan yang masih lagi di peringkat perbincangan tanpa persetujuan Wan Saiful supaya meletak jawatan serta-merta.
"Kita melihat PTPTN sebagai isu yang dekat dengan anak muda. Cara beliau mengeluarkan kenyataan itu seolah-olah mencabar anak muda tanpa melihat justifikasi ekonomi semasa," katanya pada sidang media di Kota Bharu, hari ini.
Pada 16 Mei lalu, PTPTN dalam taklimat bersama media menyatakan beberapa cadangan yang sedang ditimbang badan itu untuk mengutip baki pinjaman daripada peminjam.
Antaranya menyekat peminjam daripada memperbaharui pasport, lesen, cukai jalan dan lesen perniagaan.
Taklimat itu disampaikan oleh Mastura dan turut dihadiri Pengerusi PTPTN Wan Saiful Wan Jan.
Cadangan itu pantas membangkitkan bantahan pelbagai pihak, antaranya Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dan Exco Pulau Pinang Dr Afif Bahardin.
Wan Saiful kemudian menjelaskan cadangan itu bukan daripada PTPTN tetapi hasil perbincangan dengan pihak yang menyertai perbincangan meja bulat dengan mereka.
"Kita (PTPTN) belum menyatakan keputusan sepenuhnya lagi kerana ia masih di peringkat rundingan, cuma rakyat tersalah faham seolah-olah PTPTN sudah bersedia untuk melaksanakannya berdasarkan laporan sebuah portal berita semalam," katanya sambil menegaskan beliau sendiri tidak setuju dengannya.
Asrar bagaimanapun berkata kenyataan Mastura boleh ditafsir sebagai keputusan yang dibuat kerajaan Pakatan Harapan (PH).
"Kenyataan yang dibuat beliau secara umum itu dilihat sebagai satu keputusan dibuat oleh Kerajaan PH.
"Ia memberi kesan yang tidak baik khususnya melibatkan golongan muda," katanya.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena