Friday 24 May 2019

Isu biasiswa & PDRM ubah logo..Aku kesian sebenarnya kat PAS ni & Buletin Istiqomah Pas terang2 memfitnah PDRM! Sedih..Hilang pertimbangan bila taksub & Dr M: Jangan terlalu bergantung pemberian orang [Video IGP beri kata dua pada Jho Low]

Sabtu, 25 Mei 2019
KiniTV
1 IGP gesa Jho Low pulang 2 Hentikan, IGP beri amaran pada anak buah 3 Sultan Brunei pulang semula ijazah kehormat Oxford
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Aku kesian sebenarnya dengan PAS penunggang agama ni. Terlalu taksub dengan kuasa, sanggup menipu. Ulama PAS benarkan ahli untuk menipu demi menjaga parti MCA yang meroyan, DAP juga dipersalahkan.. PAS taknak tegur MCA(BN)? UMNO(BN) taknak tegur MCA(BN)?
Imej mungkin mengandungi: teks
ASAL SAJA DARI PAS mesti bodo, kenapa...?
Penggunaan logo PDRM yg tiada perkataan kalimah 'Allah' & 'Muhammad' pada situasi2 tertentu sudah lama dipraktikan SEJAK ERA UMNO/BN BERKUASA LAGI !!!
Kenapa bila dah meroyan kalah teruk PRU14, pelbagai usaha walauncai PAS utk buat provoke jahat kononnya Islam tertindas di bawah k'jaan PH.

KENAPA penggunaan tiada kalimah 'Allah' & 'Muhammad' pada logo PDRM di era UMNO/BN berkuasa kamu jadi bisu pekak tuli!
KENAPA bila PAS dah bersekongkol berjimak dgn UMNO baru nak menyalak skrg?
DNA kebodohan ketololan PAS makin terserlah.. Bodoh tak boleh diajar..!
Harap PDRM ambil tindakan kepada Page Buletin Istiqomah ni kerana Terang2 memfitnah PDRM..
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang berjalan, orang berdiri, orang ramai dan luaran
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Sedih..Hilang pertimbangan bila taksub.
Imej mungkin mengandungi: teks

Dr M: Jangan terlalu bergantung pemberian orang

Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad mengingatkan masyarakat supaya tidak terlalu bergantung kepada pemberian orang lain sebalik perlu berusaha sendiri dalam memajukan diri masing-masing.
Dr Mahathir berkata bergantung kepada pemberian orang lain boleh melemahkan jiwa seseorang.
"Kita akan jadi lemah kerana bergantung kepada orang lain bila tidak ada orang lain kita akan jatuh kerana tidak ada keupayaan untuk mempertahankan diri kita.
"Sebab itu walaupun dalam bulan puasa ini kita menghulur duit raya umpamanya tetapi jangan jadi ia sebagai punca pendapatan. Belajar cari duit sendiri jangan bergantung kepada orang lain," katanya ketika berucap pada Majlis Berbuka Puasa dan Kebajikan di Masjid Nurus Salam, Kampung Ewa, di Langkawi malam ini.
"Kita sedar bahawa pada bulan puasa kita perlu menghulur derma kepada orang-orang yang tidak berkeupayaan seperti kepada mereka yang sakit.
"Kita perlu beri derma tetapi bagi orang yang sihat lebih baik lagi kalau berusaha sendiri untuk membekalkan diri dengan duit ringgit dan sebagainya," katanya.
Hadir sama isterinya, Dr Siti Hasmah Mohamad Ali, Menteri Besar Kedah, Mukhriz Tun Mahathir, Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Ayer Hangat, Juhari Bulat dan Adun Kuah, Mohd Firdaus Ahmad.
Pada majlis tersebut Dr Mahathir dan isterinya turut menyerahkan sumbangan hari raya oleh Jetty Point Langkawi kepada 150 anak-anak yatim, pelajar Program Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) dan asnaf Kampung Ewa.
Dr Mahathir, yang juga Anggota Parlimen Langkawi, turut menyerahkan sumbangan progam pendidikan oleh Yayasan MRCB kepada tiga buah sekolah terpilih iaitu Sekolah Menengah Kebangsaaan (SMK) Ayer Hangat, Sekolah Kebangsaan (SK) Ewa dan SK Penghulu Ahmad.
Bernama
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena