Thursday 30 May 2019

'Isytihar Harta' KENAPA JAWAPAN Pas SAMA spt jawapan Umno? Pulau Pinang beri elaun kepada imam dan imbuhan kepada pelajar Maahad Tahfiz yang menghafal Al-Quran & Jawatan TETAP untuk 31,460 orang guru KAFA bertaraf kontrak [Video DAP Komunis Dalam Negara!]

Khamis, 30 Mei 2019
Imej mungkin mengandungi: 4 orang, orang senyum, orang berdiri dan teks
BILA DAH BERSAMA geng penyangak, isytihar harta/ aset apa pada umum tak perlu kerana boleh dedah kpd pelbagai serangan terhadap pemilik harta.
KENAPA JAWAPAN PAS SAMA spt jawapan Umno?
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Peruntukan pembangunan Islam di Pulau Pinang meningkat sehingga hampir 40 peratus tahun ini
Peruntukan untuk pembangunan syiar Islam di Pulau Pinang meningkat saban tahun sejak Pakatan Harapan mengambil alih tampuk pentadbiran kerajaan negeri pada 2008.
Tahun ini sahaja, Kerajaan Negeri Pulau Pinang yang diterajui Ketua Menteri, Chow Kon Yew dari DAP telah menyalurkan peruntukan sebanyak RM2.482 kepada guru dan institusi pendidikan Islam di negeri itu.

“Jumlah peruntukan tahun ini meningkat 39.32 peratus berbanding tahun lalu (2018) RM1.78 juta,” - Chow Kon Yeow
Selain peruntukan tersebut, Kerajaan Negeri Pulau Pinang turut memberikan elaun kepada imam dan imbuhan kepada pelajar Maahad Tahfiz yang menghafal Al-Quran.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, meme dan teks
Cadangan lantikan guru Kelas Al Quran dan Fardu Ain (KAFA) ke dalam skim perjawatan tetap dijangka akan dibentangkan ke Kabinet sebelum Julai ini, kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Fuziah Salleh.
Dianggarkan terdapat 31,460 orang guru KAFA bertaraf kontrak berkhidmat di 5,609 premis KAFA seluruh negara ketika ini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena