Friday 24 May 2019

Parti GERAKAN bantah biasiswa utk pelajar Palestin, megapa Pas jadi bisu? Mai nak habaq, Azimar AHLI PAS yang juga bekas KETUA PEMUDA UMNO Jelempok? Zunar mahu fail saman Neezam Perkasa & Tun Faisal isu kartun dipalsukan [Video Malaysia tawar biasiswa kepada pelajar Palestin]

Jumaat, 24 Mei 2019
KiniTV
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad berkata kerajaan memutuskan untuk menawarkan biasiswa buat pelajar-pelajar dari Palestin meneruskan pengajian mereka di peringkat sarjana muda, sarjana dan Phd di 12 universiti ternama di Malaysia. Biasiswa yang bernilai RM11.48 juta itu akan ditawarkan menerusi Pertubuhan Kebudayaah Palestin Malaysia (PCOM). Pengumuman itu dibuat di Puspanitapuri, pada Rabu, sejurus selepas majlis Iftar anjuran PCOM yang turut dihadiri oleh isterinya Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, bekas pengerusi Hamas Khalid Meshaal dan Pengerusi PCOM Muslim Abu Umar. Antara 12 universiti terlibat ialah Albukhary International University, Mahsa University, Kolej Universiti Islam Perlis, Multimedia University, UCSI University, Universiti Teknologi Petronas, Universiti Tenaga Nasional, Sunway University, Universiti Kuala Lumpur dan Universiti Utara Malaysia. Ia merupakan inisiatif Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik. - Bernama
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Imej mungkin mengandungi: 7 orang
KANTOI! Yg kena tangkap dan dihadap ke mahkamah dlm kes bakor kereta mufti @DrMAZA tu ahli PA$ atau bekas Ahli PA$ yg memang bekas UMNO? 
#TalibanPas
Sumber: (screenshot cepat2 sebelum dighaibkan) 👇👇👇
https://www.facebook.com/paspusat/posts/625744444108970
http://www.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/17462-48-pemuda-dun-guar-sanji-sertai-pas
Imej mungkin mengandungi: 7 orang, teks

Zunar mahu fail saman isu kartun dipalsukan

Kartunis Zunar akan memfailkan saman terhadap seorang pengguna Facebook dan seorang pengguna Twitter yang enggan memohon maaf kerana memalsukan kartun karyanya di media sosial.
Zunar atau nama penuhnya Zulkiflee SM Anwarul Haque, hari ini berkata dia akan memfailkan saman itu terhadap pengguna Facebook Neezam Perkasa dan pengguna Twitter Tun Faisal di mahkamah Kuala Lumpur selepas Hari Raya.
Jelas Zunar, tindakan undang-undang itu hanya diambil terhadap kedua-dua mereka kerana tidak memohon maaf dalam tempoh tujuh hari yang diberikannya pada 9 April lalu.
Zunar sebelum ini mendesak dua pengguna media sosial dan seorang pengguna Facebook, Roslan Bian, membuat permohonan maaf terbuka kepadanya dan memuat naik permohonan maaf itu di laman sosial masing-masing.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena