Thursday 30 May 2019

SPRM panggil Zahid & Hisham lepas raya? Laman sesawang abuleman.com pemfitnah dah leburrr! Hukumnya harus bukan Islam agih bantuan zakat pada asnaf, kata mufti Pulau Pinang [Video RAKYAT TERKEJUT DAN SEDIH DUIT MASUK AKAUN PERIBADI NAJIB & Malaysia bukan negara sampah]

Jumaat, 31 Mei 2019
Jom Channel
1. RAKYAT TERKEJUT DAN SEDIH DUIT MASUK AKAUN PERIBADI NAJIB 2. JANGAN BERPENYAKIT 'INKLUSIF' SAMPAI KE TAHAP BODOH 3. DAULAH TERPENDAM BERMAHARAJA LELA DALAM SKMM? 4. PENGKHIANAT SAMPAH HARUS DIHUKUM SAMPAI SERIK!
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Hebat pemerintahan 60 tahun UMNO..satu persatu penyelewengan dibongkar. Sekarang ATM issue LAND SWAP.
Dalam ATM semua Melayu, Menterinya Melayu, para pentadbir pun Melayu tetapi malangnya berlaku juga kelakuan buruk rasuah.
Kalau dibaca Wak Jahid, tiap-tiap tahun ramadhan berada diMekah menjalankan ibadat Umrah tapi masih juga melakukan rasuah dan salah gunakuasa.

Kementerian Pertahanan lubuk rasuah dan salah gunakuasa. Kalau diperingkat Camp pun pegawai boleh pilih jurugambar rasmi yang dia suka kerana ada bajet tukar tayar kereta apa tah lagi peringkat atasan.

Orang Melayu UMNO dengan rasuah berpisah tiada...
https://m.malaysiakini.com/news/478014
Imej mungkin mengandungi: teks
Innalillah. Arwah dulu kuat menfitnah orangnya

Hukumnya harus bukan Islam agih bantuan zakat pada asnaf, kata mufti Pulau Pinang

Mufti Pulau Pinang, Datuk Seri Dr Wan Salim Wan Mohd Noor menegaskan bahawa hukumnya harus bagi orang bukan Islam mengagihkan bantuan zakat kepada golongan asnaf.
Dari sudut feqah, katanya, adalah harus untuk orang bukan Islam diwakilkan sama ada untuk menerima atau mengagihkan zakat kepada golongan asnaf.
“Ini hanya yang berkaitan dengan mu’amalat dan ibadat Maliyah seperti zakat, nazar dan kaffarah.
“Ibadat yang berbentuk fizikal (ibadat badaniyah) seperti solat dan puasa, tidak harus diwakilkan kepada orang lain,” katanya seperti dipetik Bernama pada majlis Iftar dan Pembayaran Zakat Perniagaan di Butterworth, semalam.
Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada penularan gambar berkaitan agihan zakat kepada golongan asnaf oleh beberapa wakil rakyat bukan Islam di Pulau Pinang di media sosial.
Tambah Wan Salim, Zakat Pulau Pinang (ZPP) hanya menyalurkan zakat menerusi pelbagai pihak termasuk menerusi wakil rakyat Islam dan bukan Islam untuk disampaikan kepada golongan asnaf.
“Asal tidak diselewengkan, pada pandangan saya, tidak perlu dijadikan isu. Sebagai mufti saya ingin menyeru umat Islam supaya tidak membesarkan perkara remeh temeh seperti ini.
“Sebaliknya perlu lebih menumpukan perhatian kepada hal-hal yang lebih penting bagi memacu pembangunan ekonomi dan pendidikan umat agar mencapai kedudukan yang lebih tinggi dan setanding dengan kaum-kaum lain,” katanya.
Presiden UMNO, Zahid Hamidi sebelum ini mempersoal tindakan wakil rakyat DAP Chris Lee Chun Kit yang memuat naik gambarnya mengagihkan zakat kepada golongan asnaf di Pulau Tikus, Pulau Pinang. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena