Saturday 18 May 2019

Fakta bro Cina masuk masjid beri bantuan, melayu masuk masjid REMBAT duit tabung masjid? Fuhhh Islam terancam bro, jahat sungguh DAP ni..ada ka boleh bagi peruntukan untuk masjid dan surau di PPinang pulak! Kit Siang bangkitkan isu kebajikan anggota polis [Video KEBEBASAN MEDIA DURI DALAM DAGING RAKYAT]

Ahad, 19 Mei 2019
Jom Channel
pada 5 Mei lalu, ketika berucap pada majlis Townhall Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad Bersama Penjawat Awam Perak, beliau berkata, ada kakitangan awam yang mahu kerajaan PAKATAN HARAPAN ditumbangkan dan mengembalikan Kerajaan yang membenarkan rasuah supaya lebih menguntungkan mereka. “Ada juga antara kita yang berpendapat lebih baik pemimpin rasuah yang beri wang secara percuma walaupun haram" katanya seperti dipetik Berita Harian. Beliau berkata, apabila pemimpin terbabit rasuah, maka ramai anggota perkhidmatan awam dan pentadbir juga akan terbabit kegiatan sama yang pada pandangan mereka boleh menjadikan kehidupan lebih sempurna kerana menerima wang rasuah.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, teks
Fuhhh...jahat sungguh Adun DAP ni...ada ke boleh bagi peruntukan untuk Masjid dan Surau..ni akan buat islam terancam taw...
AHLI Dewan Undangan Negeri (ADUN) Datuk Keramat, Jagdeep Singh Deo hari ini mengumumkan peruntukan berjumlah RM177,000 bagi menaik taraf beberapa buah masjid dan surau di sini termasuk Wisma Yatim Perempuan Islam Pulau Pinang dekat Jalan Scotland.
Imej mungkin mengandungi: 1 orang, berdiri
YB Hannah Yeoh menyampaikan sumbangan dan berbuka puasa di luar masjid..begitulah nasib YB PH.
Kau cina DAP kau buat baik mesti hina di mata org melayu PasUmno..kecuali lah kau cina MCA confirm kau di sanjung.
「Gambar Lim Guan Eng makan dalam talam」的圖片搜尋結果
Kubang Buaya dalam kawasan Parlimen Bagan LGE  berbuka puasa dengan ahli qariah secara tradisi makan dulang atau orang utara sebut makan talam.
'DAP makan talam bro'.
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, orang berdiri dan luaran
Agak2 korang siapa yg brseluar jean n kemejaT?

Kit Siang bangkitkan isu kebajikan anggota polis

Pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang hari ini membangkitkan isu kebajikan anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) ketika tumpuan diberikan terhadap penubuhan Suruhanjaya Bebas Aduan dan Salah laku Polis (IPCMC).
Lim berkata Suruhanjaya Diraja yang mencadangkan pembentukan IPCMC pada tahun 2005 juga telah membuat pelbagai cadangan bagi meningkatkan kebajikan anggota PDRM.
"Selain cadangan utamanya untuk penubuhan sebuah IPCMC - yang kini telah dipersetujui oleh polis selepas menyekat pembentukannya sejak 14 tahun lalu, Suruhanjaya Polis Diraja yang diketuai oleh bekas ketua hakim Mohamad Dzaiddin dan bekas Ketua Polis Negara yang paling lama berkhidmat, Hanif Omar telah membuat 11 cadangan untuk meningkatkan kebajikan pasukan polis," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Lim berkata kaukus reformasi dan tadbir urus yang dipengerusikan Anggota Parlimen Port Dickson, Anwar Ibrahim akan mengkaji laporan suruhanjaya itu untuk meneliti sama ada cadangan untuk meningkatkan kebajikan polis telah dilaksanakan sejak 14 tahun lepas.
"Saya akan mencadangkan pada mesyuarat berikutnya kaukus reformasi dan tadbir urus parlimen yang polis diminta untuk membentangkan laporan kemajuan mengenai cadangan Suruhanjaya Diraja untuk meningkatkan kebajikan anggota polis di negara ini, sebagai sebahagian daripada program untuk memastikan rakyat Malaysia mempunyai pasukan polis bertaraf dunia untuk memastikan mereka selamat dari jenayah," kata Lim yang juga Anggota Parlimen Iskandar Puteri.
Antara isu kebajikan yang dibangkitkan ialah elaun khas anggota PDRM yang ditempatkan di bandar-bandar utama seperti Lembah Klang, Johor Bahru dan Georgetown, penambahbaikan kepada Pusat Latihan PDRM (Pulapol) dan dasar perumahan bagi anggota pasukan keselamatan itu.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena