Thursday 22 August 2013

'1Malaysia, Endless Possibilities': Najib berjaya meningkatkan hutang negara secara drastik.. & slogan yang diciplak dari Israel?

Khamis, 22 Ogos 2013
Rupanya Slogan Baru Najib Pun Tiru Israel.. Ini Buktinya
Tahukah anda sebagaimana slogan '1Malaysia' yang didakwa berasal dari slogan '1Israel'.. 'Endless Possibilities' juga adalah slogan yang diciplak dari Israel?
Home
Menurut Najib semalam.. 'Endless Possibilities' bukanlah bagi menggantikan '1Malaysia' tetapi ianya adalah pelengkap kepada slogan '1Malaysia'..

Oleh itu selepas dilancarkan logo baru tersebut November ini slogan '1Malaysia' akan menjadi '1Malaysia, Endless Possibilities'.. sebut betul-betul.. '1Malaysia, Endless Possibilities'.

Ada sahabat yang bertanya.. macam mana Makcik- makcik dan Pakcik-pakcik kat Felda nak sebut slogan tu?.. aku pun tak tahu macam mana nak jelaskannya.

Dari segi strategi pemasaran, perlu kita akui bahawa tindakan Najib menggunakan slogan dengan Bahasa Inggeris itu adalah satu tindakan yang bijak dan tepat tambahan pula ianya bertujuan untuk pasaran global.

Jangan kita pertikaikan kebijaksanaan Najib dalam hal pemasaran untuk kebaikkan negara ini, lagipun kebijaksanaan Najib telah terbukti dalam mentadbir ekonomi negara..

Beliau telah berjaya meningkatkan hutang negara secara drastik.. satu pencapaian yang luar biasa tu, Anwar Ibrahim pun tak sanggup melakukan apa yang Najib dah buat tu..

Berbalik kepada slogan 'Endless Possibilities' itu semula..

Ada yang mendakwa firma consultant atau 'Con-Sultan' yang mencipta logo atau tema tersebut khusus buat Najib telah dibayar sebanyak RM30 Juta untuk tujuan itu, dan ianya belum dapat dipastikan lagi jumlah sebenar yang dihabiskan untuknya.

Walaupun berapa yang dibayar untuk mencipta logo tersebut ianya bukanlah menjadi masaalah jika kerja-kerja itu diserahkan kepada kroni Najib.

Tapi jika mereka dibayar sebanyak RM30Juta untuk menciplak dan mendakwa ianya adalah hasil kerja mereka, jumlah itu langsung tidak wajar..

Tahukah anda sebagaimana slogan '1Malaysia' yang didakwa berasal dari slogan '1Israel'.. 'Endless Possibilities' juga adalah slogan yang diciplak dari Israel?

'Endless Possibilities' adalah slogan yang telah digunapakai oleh Kementerian Pelancongan Israel untuk mempromosikan negara itu pada 22 April 2013..

Tengok ni..

Tak percaya klik di SINI

Ini kenyataan media dari Kementerian Pelancongan Israel itu.. Tajuknya 'Israel. One Place.Endless Possibilities'..
Alahai Najib.. apalah malang nasib Perdana Menteri ku ini dah kena kencing dengan con-sultan dia lagi rupanya.. kah.. kah.. kah..

Buat macai-macai UMNO yang nak menafikan bahawa slogan 'Endless Possibilities' itu diciplak oleh Najib..

Nasihat aku ialah sebelum nak hentam aku.. baca juga apa ulasan Blogger Pro UMNO Syed Akbar Ali, Admin OutSyed The Box dan juga Jebat Must Die tentang perkara ini..

Kesimpulannya dalam perkara ini ianya menyerlahkan betapa pentingnya untuk Ahli-ahli UMNO melantik orang-orang yang lebih bodoh daripada mereka sebagai pemimpin..

Tujuannya ialah supaya senang untuk mereka perbodohkan.. contohnya dalam hal slogan ini..

Najib dengan jayanya telah diperbodohkan oleh 'con-sultan' nya... kah.. kah. kah..

Posted by Addin Deen at 8/22/2013
~anak sungai derhaka


One Malaysia, One Israel. Sama?
Posted by Ibnu Hasyim

"Sebelum Perdana Menteri Malaysia mengumumkan konsep One Malaysia, negara Israel telah pun berbuat demikian pada 1980 dengan melancarkan kempen One Israel. Adalah amat memeranjatkan, semua yang dilakukan oleh Malaysia sentiasa berkebetulan dengan Israel malah dari segi perkataan dan angka juga amat tepat penggunaannya.

Konsep One Israel 1980
Konsep One Israel telah diumumkan oleh Yitzhak Yitzhaky pada 14 Oktober 1980 sebagai langkah menarik perhatian rakyat Israel bagi pilihanraya yang akan berlangsung pada 1999. Konsep One Israel diisytihar sebagai menunjukkan gabungan tiga parti utama Israel iaitu Labour, Gesher dan Memad. Kemudian, One Israel diperkuatkan semula oleh pemimpin Parti Buruh iaitu Ehud Barak dalam persediaan menghadapi pilihanraya Israel 1999. Dengan pelancaran konsep One Israel, Barak mengharakan Parti Buruh berjaya menarik sokongan rakyat Israel.

Namun begitu, gagasan One Israel yang dipromosikan Parti Buruh tidak bertahan lama. Pada tahun 2000, Barak telah menyertai perjanjian Camp David bersama Yassir Arafat. Tindakan Barak menyebabkan salah satu parti gabungan iaitu Parti Gesher menarik diri. Keluarnya Gesher dari gabungan menyebabkan berakhirnya gagasan One Israel yang dipromosikan Parti Buruh selama ini.

Kesimpulan

Namun demikian, tiada teori konspirasi yang boleh dikaitkan antara Malaysia dan Israel dalam memperkenalkan konsep ini. Sama ada ia satu lagi kebetulan selepas Wawasan 2020 adalah terserah kepada penelitian pihak pembaca. Konsep One Malaysia dan One Israel setakat ini kami mentafsirkan sebagai satu lagi kebetulan. Mungkin selepas ini Malaysia akan melancarkan lagi beberapa dasar yang berciri-cirikan kebetulan. Sebagai rakyat Malaysia, kami mengharapkan tiada unsur-unsur pengaruh luar (Israel) yang menyelubungi pentabdbiran kerajaan Malaysia sekarang. Mudah-mudahan Malaysia sentiasa aman makmur lagi berdaulat!"

Apakah jalur gemilang Malaysia sama secara kebetulan jalur gemilang Amerika? Dasar satu Malaysia sama dengan dasar satu Israel yang tidak berlandaskan hukum Allah? Malaysian Malaysia? No komen kerana kebetulan? (2MA)
blog2-pakatan.blogspot.com

Zahid Jumpa Netanyahu Tagih Keamanan, Siapa Tipu Siapa?
Posted by Ibnu Hasyim

18 Julai, 2009: Zahid Pernah Jumpa Netanyahu Nyatakan Pendirian Malaysia
Daripda Zulkifli Bujang

BEIRUT, 17 Julai (Bernama) -- Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata beliau pernah mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu semasa Pertunjukkan Udara Paris di Perancis Jun lepas bagi menjelaskan pendirian Malaysia berhubung isu di Asia Barat.

Beliau berkata pertemuan tersebut bukan atas permintaannya tetapi diminta sendiri pemimpin Israel itu dan beliau adalah satu-satunya Menteri Pertahanan yang ditemui Netanyahu.
"Saya mengenakan syarat kepada beliau (Netanyahu) sekiranya mahu bertemu dengan saya, iaitu tiada pegawai pengiring daripada pihak Israel, tiada jurugambar dan tiada "double standard", dan beliau akur," katanya kepada pemberita dalam sidang akhbar bersama wartawan Malaysia di sini Jumaat.

Dalam pertemuan itu, beliau berkata Malaysia melahirkan pendirian tegas kepada Israel sekiranya mereka benar-benar ikhlas mewujudkan keamanan di rantau Asia Barat, mereka harus mengiktiraf kerajaan Palestin.

"Jika Israel mahu menghulurkan tangan untuk mewujudkan keamanan, jangan pula tangan kiri masih melakukan keganasan ke atas rakyat Palestin dan negara-negara di sekelilingnya," katanya.

Ahmad Zahid ketika mengulas pertemuan selama 35 minit dengan Netanyahu berkata Malaysia sentiasa berdiri teguh di belakang negara seperti Lubnan, Syria dan Palestin bagi menghentikan kekejaman Israel seperti yang disuarakan oleh negara-negara anggota Pertubuhan Negara-negara Berkecuali (NAM) pada sidang kemuncak di Mesir baru-baru ini.

Beliau ketika ini mengadakan lawatan enam hari ke Lubnan. BERNAMA

Komen Blog Ibnu Hasyim:
1..Yang nak jumpa sebenarnya Israel, bukan Malaysia, bererti itu adalah agenda Israel.

2..Zahid adalah satu-satunya Menteri Pertahanan yang Israel jumpa, ertinya ada kaitan ketenteraan.

3..Harapan Zahid 'sekiranya mereka benar-benar ikhlas mewujudkan keamanan di rantau Asia Barat, mereka harus mengiktiraf kerajaan Palestin, ' Tidak disebut 'Palestin' mana, Palestin dikuasai HAMAS yang tidak diiktiraf Israel atau Palestin tajaan Israel, yang Israel suka.

4.. Soalnya, adakah yang diiktiraf itu 'PAS Palestin' atau 'UMNO Palestin'? Sila klik & lihat..
Mengenali PAS & UMNO Di Palestin.
5.. Pertemuan itu adalah merupakan lambang 'restu dan iktiraf'nya Malaysia mengenai sikap ke'pengganas'an Israel di bumi yang sebenarnya Israel adalah bangsa pelarian. Zahid mengiktiraf juga, bahawa Israel tiada "double standard".

6.. Jelas kini, siapa tipu siapa?
(AK)



turabiyyun.blogspot.com
hazissac.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena