Wednesday 14 August 2013

Video Suami belasah Isteri dalam lif depan anak-anak & Polis buru lelaki tersebut... Nayaa Kau CCTV ada dimana-mana!

Rabu, 14 Ogos 2013
Keganasan Rumahtangga Mana Menteri Yang Berkenaan?

GeloraHatiMuda



utusan.com.my
Polis buru lelaki belasah isteri dalam lif
Polis sedang mengesan seorang penjawat awam yang dilihat melalui rakaman CCTV membelasah isterinya di dalam sebuah lif hospital swasta di Bukit Mertajam dekat Georgetown, Isnin lepas.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri SAC Mazlan Kesah berkata suspek berusia 36 tahun dan bekerja di Jerantut, Pahang itu menghilangkan diri dan didapati tidak hadir di tempat kerjanya selepas kejadian pukul 4 petang itu.

sinarharian.com.my
"Pasangan suami isteri yang berasal dari Pulau Pinang sebelum itu melawat anak sulung mereka yang menerima rawatan di hospital dan motif kejadian dikatakan berpunca daripada masalah keluarga," katanya kepada pemberita di Georgetown hari ini.

Rakaman kamera litar tertutup yang dimuat naik dan disebarkan secara meluas dalam Facebook dan YouTube itu menunjukkan suspek menumbuk isterinya sehingga kepalanya terhantuk, memijak cermin mata isterinya yang terjatuh, menampar dan menendang mangsa beberapa kali.

daviddevin.blogspot.com
Insiden itu turut diperhatikan dua anak kecil pasangan itu yang masing-masing berusia empat dan lima tahun.Beliau berkata susulan kejadian itu, wanita berkenaan yang mengalami kecederaan pada pergelangan tangan, kepala dan muka sedang menerima rawatan di sebuah hospital di Georgetown.

Mazlan turut menafikan dakwaan sesetengah pihak yang mengatakan polis tidak menjalankan siasatan terhadap kes itu selepas mangsa membuat laporan pada hari yang sama kejadian itu berlaku.

tsani-oke.blogspot.com
"Kami memandang serius kes seumpama ini dan telah memproses IPO (perintah perlindungan sementara) untuk mengasingkan wanita itu daripada suaminya," katanya. 

Beliau meminta kerjasama orang ramai yang mempunyai maklumat atau mengenali suspek supaya menghubungi balai polis berdekatan.
- Bernama
Puncanya... Kecil aje! Sampai hati kau belasah isteri...
syahrilkadir.wordpress.com
Polis Buru Lelaki Pukul Isteri di dalam Lif, Puncanya....

dwenpuyau.blogspot.com
GEORGETOWN - Rakaman video seorang isteri dibelasah suaminya yang tersebar di laman Youtube sejak semalam kini sedang disiasat pihak polis.

Rakaman berdurasi 2 minit 20 saat itu bukan sahaja memaparkan aksi seorang isteri dipukul bertubi-tubi oleh suaminya malah turut diterajang lelaki terbabit di hadapan dua anak mereka di dalam lif.

Sinar Harian difahamkan, kejadian berlaku di lif sebuah hospital di Bandar Perda, Bukit Mertajam, kira-kira jam 4 petang, 12 Julai lalu.

Kejadian dikatakan berpunca akibat salah seorang anak mangsa enggan mengikut bapanya pulang.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pulau Pinang, Senior Asisten Komisioner Mazlan Kesah berkata, polis sudah menerima laporan daripada mangsa berusia 36 tahun pada hari kejadian dan sedang memburu lelaki berkenaan.

Mazlan berkata, lelaki berusia 36 tahun itu adalah seorang penjawat awam dan bertugas di Jerantut, Pahang.

"Polis ke pejabatnya di Pahang pagi tadi, namun lelaki itu dimaklumkan tidak hadir bekerja.

"Tindakan suami itu keterlaluan kerana memukul isteri di hadapan anak yang baru berusia empat dan lima tahun," katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Menurutnya, akibat kejadian itu, mangsa mengalami lebam di pipi, bengkak kepala dan sakit di bahagian pergelangan tangan.

Mazlan berkata, polis sudah mendapatkan perintah perlindungan sementara (IPO) untuk menghentikan perbuatan suaminya dan memberi perlindungan kepada mangsa.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana dengan sengaja menyebabkan kecederaan dan sabit kesalahan boleh dipenjara setahun atau denda RM2,000 atau kedua-duanya sekali," katanya.

Beliau meminta kerjasama orang ramai yang mempunyai maklumat atau mengenali suspek agar tampil membantu siasatan dengan menghubungi mana-mana balai polis berhampiran.
P/s: Lahanat!
DUNIACACAMARBA

Rakaman CCTV Suami Belasah Isteri Dalam Lif Didepan Anak-anak Pula Tersebar...
Anak Sungai Derhaka
Rakaman CCTV ini menunjukkan seorang wanita sedang dibelasah di dalam lif telah dimuatnaik kelaman FaceBook oleh individu yang menggunakan nama Mohd Yunus AR.

Menurut beliau rakaman CCTV ini telah diperolehi dari pihak Hospital dengan tujuan untuk dijadikan sebagai bahan bukti bagi melaporkan kejadian kepada pihak Polis.

Video yang telah dimuat naik pada 13 Ogos 2013 ini sehingga kini telah dikongsi oleh lebih dari 5,000 individu di laman FaceBook.

Dalam rakaman ianya menunjukkan wanita malang ini telah dipukul berulang kali oleh seorang lelaki yang merupakan suaminya sendiri di hadapan dua orang anak kecil.

Punca kejadian masih belum dikenal pasti.

Bagaimanapun banyak pihak mengatakan tindakan lelaki ini terhadap wanita yang juga merupakan isterinya sendiri ini adalah tidak wajar sama sekali.

Meskipun wanita tersebut adalah isterinya, beliau tidak sepatutnya diperlakukan sedemikian rupa dikhalayak awam.

Tambahan pula tindakan memukul isterinya itu telah dilakukan di hadapan dua orang anak mereka yang masih kecil, yang pasti akan mendatangkan kesan psikologi terhadap dua kanak-kanak itu.
Menurut Mohd Yunus AR, beliau telah melaporkan kejadian di IPD Bandar Perda, Bukit Mertajam.

Anggota Polis yang bertugas telah mengambil laporan mengenai kejadian tersebut namun menegaskan tiada sebarang tindakan boleh diambil.

Kerana menurut Pegawai Polis itu kejadian adalah urusan rumah tangga dan disamping itu mangsa tidak mengalami sebarang kecederaan yang kekal.

Harap kawan2 suma tonton video ni sampai abis dan tlg bg komen dan pendpat skit kat lelaki dayus yg pukoi kak aku ni. P repot polis polis kata tak leh ambik tindakkan pasai tk mendatangkan kecederaan kekal. Abg polis oi tkkan nk tgu kakak aku mati atau cacat br nk ambik tindakkan kot. Tlg share...and komen ~ Mohd Yunus AR

Bagaimanapun setelah video ini tersebar luas dilaman FaceBook dan juga Blog, pihak Polis telah memanggil wanita yang menjadi mangsa itu untuk diambil semula keterangan..
Mohd Yunus AR
Mohd Yunus AR
Thanks to all fb fren2 yg membantu dlm kes kakak saya. Untuk pengetahuan semua skrg kakak saya telah dpanggil balik untuk diambil kterangan semula dan mungkin ada tindakan susulan lepas ini. Tujuan saya post video ini bukanlah untuk memalukan sesiapa. Tp kami rasa agak terkilan apabila pegawai itu memberikan jawapan yg tidak munasabah dan mengambil sikap acuh tk acuh dlm mengendalikan satu kes. Jika benar pun polis tk buleh ambil tindakkan dlm kes seperti ini beliau harus memberitahu @ menasihati saluran mnkah yg sepatutnya kami pergi. Al maklumlah kami org kampung mana nk tau. Tau p balai polis jalah. Apa2 pun saya sekali lagi ingib mengucapkan ribuan terima kasih dah memohon maaf kepada semua yg mana yg saya tk sempat reply komen, mesej dan add fren. Rakyat malaysia memang perihatin. People power... ~ Mohd Yunus AR

Dan berikut adalah ulasan Ustaz Ahmad Fazrin Yahaya yang dipetik dari laman FaceBook beliau mengenai insiden ini..

DALAM suasana terkini yang hangat membincangkan tentang poligami, pagi ini saya dipertontonkan video dua minit lebih 'kebodohan' seorang suami yang begitu keras sehingga membelasah si isteri bertubi-tubi disaksikan dua pasang mata putera dan puteri mereka di dalam sebuah lif. 

Walau apapun alasan yang si suami berikan bagi menghalalkan pukulan-pukulan kebinatangan itu, Islam tetap mengharamkannya. 
Jangan sesekali menyelewangkan tafsiran ayat 34 Surah al-Nisaa' yang membenarkan pukulan untuk mengajar isteri yang nusyuz. 

Terlalu banyak ayat ALLAH dan petunjuk Nabi SAW tentang kasih sayang dan tolak ansur yang wajib disemai di dalam rumahtangga berbanding hanya satu sahaja ayat yang membenarkan suami memukul isteri dengan syarat yang ketat. 
Jelas melalui hadith Hajjatul Wadaa' yang diriwayatkan al-Tirmidzi bahawa dibenarkan memukul isteri setelah sabit nusyuudznya dengan ضَرْبًا غَيرَ مُبَرِّح pukulan yang tidak menyakitkan (iaitu ia bertujuan untuk mengajar dan islah). 

Begitu juga terang panduan Nabi kepada Mu'aawiyah bin Haydah RA yang bertanya tentang hak-hak isteri sepertimana yang diriwayatkan oleh Abu Dawud, antaranya tidak dibenarkan memukul isteri di wajahnya juga tidak dibenarkan mencelanya. 
Namun, jika beginilah (seperti di dalam video) reaksi suami jika benarpun ada di sana kesalahan dari pihak isteri, ia jelas merupakan satu tindakan tidak berakal. 

Islam sentiasa ada solusi kepada apa jua permasalahan termasuk masalah rumahtangga.
Dan solusi Islami ialah sebaik-baik solusi bagi mereka yang berfikir. 
Antara jalan penyelesaiannya ialah perceraian yang syarie. 
Sungguh ia akan membawa hidup yang baru buat kedua suami dan isteri. 
Sayangnya, kita sering malu tak kena pada tempat. 

Lebih malu untuk bercerai sedangkan itulah syariah, tapi tidak malu untuk sering berperang mulut dan tangan serta kaki di hadapan anak-anak yang saya pasti perceraian yang syari'ie jauh lebih memberi kesan yang baik di dalam kehidupan mereka yang mendatang. 
Menjadi penonton setia kepada gusti mulut dan tangan antara ibubapa mereka, akan memberi impak yang sudah pasti negatif apabila mereka meningkat dewasa kelak.

Inilah kesannya apabila urusan nikah cerai dipayahkan. Ia benar-benar menyiksakan.
Posted by Anak Sungai Derhaka at Wednesday, August 14, 2013

RENUNGAN
“Peluang terletak atas orang sini... atas pengundi. Dia (pengundi) nak kekal dengan jahiliah ke hendak terima Islam. Kalau nak kekal jahiliah apa boleh buat. Sekarang ada dua.... ada jahiliah, ada Islam... tolak jahiliah ambil Islam, itu yang betul dunia akhirat.” - TG Datuk Nik Aziz Nik Mat



Humor!
'Siapa tak sayang bini'
hangmokhtar

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena