Thursday 22 August 2013

The Egyptian Gazette: Zionis al Sisi sudah mati... والله أعلمُ بالـصـواب (and Allah knows the right) - Media Mesir pun tidak boleh diharap sangat!

Khamis, 22 Ogos 2013
Fatah al Sisi mati sakit jantung
Ini adalah berita yang baru diterima tetapi hasil carian google tidak menunjukkan sebarang berita serupa daripada media-media popular antarabangsa seperti cnn, al-jazeera, bbc, washington post dan lainnya. Berdasarkan satu sumber iaitu The Egyptian Gazette, adalah dipercayai al sisi sudah mati... wallhu a'lam

Keraguan timbul apabila memikirkan tipu helah media mesir dalam setiap kejadian di Mesir. Rekrut mati ditembak tentera kerana menyokong Morsi ditulisnya mati dibedil pengganas. Geng tamarud memegang senjata senapang dan parang ditulisnya sebagai peserta demonstrasi menyokong Morsi. Media Mesir tidak boleh diharap sangat.
Posted by GeloraHatiMuda at 9:08 PM
Zionis Al Sisi sudah MAMPOS akibat serangan jantung ??
 “General ‘Hitler’ Sisi has died”

PETALING JAYA: Jeneral Abdel Fattah Al Sisi, ketua tentera yang menggulingkan Presiden Dr Mohamed Morsi dan kerajaan pimpinannya telah meninggal dunia akibat serangan jantung.
Rakyat Mesir, dunia Arab dan seluruh penduduk dunia meraikan kematian beliau, demikian menurut The Egyptian Gazette di bawah tajuk “General ‘Hitler’ Sisi has died” hari ini.Al Sisi dianggap sebagai penjenayah perang kerana terlibat dalam pembunuhan ribuan rakyat Mesir dan menghancurkan demokrasi di Mesir. Ramai yang merasakan bahawa keadilan telah terlaksana.
Beliau dilaporkan telah merancang untuk menjatuhkan Morsi sejak hari pertama beliau dilantik presiden dan Al Sisi mendapat bantuan kewangan sebanyak US$1 bilion dari Arab Saudi bagi melakukan kerja-kerja bagi menggulingkan Morsi.
Seorang yang dipercayai berbangsa Yahudi, al Sisi merupakan ketua pasukan tentera Mesir dan juga Menteri Pertahanan sejak 12 Ogos2012.Sebagai kepala tentera, beliau memainkan peranan penting dalam kudeta pada Julai lalu yang menyaksikan Morsi tersingkir berikutanprotes terhadap kerajaan pimpinannya yang hanya bertahan selama setahun.
Al Sisi kemudiannya dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri Pertama, di samping mengekalkan jawatan Menteri Pertahanan.
sumber FMT
Posted & copy by rakyatmarhaen at 8/22/2013 07:19:00 PTG


Berita Kematian Jeneral Abdel Fattah Al Sisi Yang Menggulingkan Presiden Mesir, Tidak Sahih & Tidak Benar


FreeMalaysiaToday (FMT) petang ini telah menyiarkan berita mengenai kematian Jeneral Abdel Fattah Al Sisi, ketua tentera yang menggulingkan Presiden Dr Mohamed Morsi dan kerajaan pimpinannya dan didapati berita tersebut tidak benar dan tidak dapat disahkan.

Al-Sisi dilaporkan meninggal dunia akibat serangan jantung.

Memetik laporan dari "The Egyptian Gazette" di bawah tajuk “General ‘Hitler’ Sisi has died”, dikatakan rakyat Mesir, dunia Arab dan seluruh penduduk dunia meraikan kematian Al-Sisi.

Semakan GB terhadap laman tersebut (The Egyptian Gazette), yang memiliki IP 213.158.162.45, tidak dapat diakses lagi dan tiada sebarang laman agensi berita, samada dalam atau luarnegara ada melaporkan berita kematian berkekenaan.

Hanya laman sesawang SILOBREAKER ada menyiarkannya dengan memautkan berita penuhnya itu ke laman asal iaitu The Egyptian Gazette yang tidak dapat diakses.

* Admin IdaMan Blog Telah Menarik Balik Berita Tersebut.
والله أعلمُ بالـصـواب 

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena