Friday 16 August 2013

Munajat 100K bertukar Dataran Merdeka ke Padang Merbok...Aik! Ubah Jugak?

Sabtu, 17 Ogos 2013
Hari Ini!
Himpunan Munajat 100K 
PADANG MERBOK

Gambar Hiasan: Majlis Munajat Perdana di Kota Bharu
KUALA LUMPUR: Himpunan Munajat 100K esok bagi menyatakan bantahan terhadap kekejaman kudeta Mesir terhadap rakyatnya bertukar tempat ke Padang Merbok.

Setiausaha Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) Khairul Faizi Ahmad Kamil berkata, pertukaran tempat itu berlaku selepas pihaknya berbincang dengan Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Seri Ahmad Phesal Talib dan polis Kuala Lumpur pagi tadi.
Himpunan anjuran DPPM bersama parti-parti politik serta badan bukan kerajan (NGO) ini pada asalnya dicadangkan diadakan di Dataran Merdeka.

"Perbincangan dengan Datuk Bandar Kuala Lumpur dan pihak polis Kuala Lumpur tadi bersetuju himpunan esok diadakan di Padang Merbok dan akan mendapat kerjasama penuh daripada polis dan DBKL," kata beliau kepada Harakahdaily hari ini.

Menurut beliau juga, satu lagi perbincangan akan diadakan dengan pihak polis Dang Wangi petang ini bagi membincangkan pergerakan peserta himpunan esok.

"Kami akan berbincang dengan polis Dang Wangi bagi kelancaran perjalanan program esok," katanya lagi.
Himpunan itu akan diadakan bermula jam 4 petang hingga 9 malam.

Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan beberapa lagi pemimpin dijangka memimpin munajat ini.

Sehubungan itu, penganjur mengalu-alukan penyertaan orang ramai untuk sama hadir memohon doa kepada Allah SWT agar menyelamatkan rakyat Mesir dari tindakan zalim pemerintah pimpinan tentera yang telah merampas kuasa.
Harakahdaily/-

Padang Merbok

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena