Friday 18 January 2019

[Video Manogaran kesal PH dihalang guna dewan atas alasan politik] Thugs break up Orang Asli blockade with chainsaw! AWAT HANG NAK MINTA TANGGUH PULAK...Tak Malukah BOSSKU & Amnesty, kumpulan Orang Asli alu-alu Putrajaya saman Kelantan.

Sabtu, 19 Januari 2019
 

Thugs break up Orang Asli blockade with chainsaw

「Foto Kelantan robohkan benteng orang asli gua musang」的圖片搜尋結果
Kerajaan Negeri Kelantan diseru supaya adil, ikhlas dan tegas membela hak dan kepentingan Orang Asli negeri itu.
「Foto Kelantan robohkan benteng orang asli gua musang」的圖片搜尋結果

AWAT HANG NAK MINTA TANGGUH PULAK..

Loya meloya
Posted by 

Amnesty, kumpulan Orang Asli alu-alu Putrajaya saman Kelantan

Amnesty International dan Jaringan Orang Asli Johor (Jpoaj) mengalu-alukan keputusan Putrajaya untuk menyaman kerajaan Kelantan atas pencerobohan tanah Orang Asli.
"Pengumuman ini merupakan langkah penting ke arah melindungi hak-hak rakyat asal di negara ini. Bagaimanapun, banyak lagi yang perlu dilakukan," kata Rachel Chhoa-Howard dari Amnesty International dalam satu kenyataan.
Chhoa-Howard berkata Orang Asli di Malaysia terus menjadi mangsa pelanggaran hak asasi manusia termasuk tiada pengiktirafan tanah mereka. serta ancaman, intimidasi dan keganasan apabila mereka bersuara.
"Kami menyeru kerajaan persekutuan untuk mengambil tindakan selanjutnya dan skop penuh reform diperlukan untuk menjamin Orang asli mendapat pengiktirafan sepatutnya dan perlindungan di Malaysia," tambahnya.
Sementara itu, pengerusi Jpoaj Dolah Tekoi berkata tindakan itu adalah tanda awal pengiktirafan kerajaan Pakatan Harapan terhadap tanah adat Orang Asli.
Kataya, kerajaan Kelantan angkuh dalam menafikan hak Orang Asli dengan mendakwa bahawa tanah adat tidak wujud adalah tidak sopan.
"Oleh itu, tindakan yang sesuai adalah membawa mereka ke mahkamah, " katanya dalam satu kenyataan.
mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena