Thursday, 9 May 2019

Pecah amanah pemimpin era kerajaan UmnoBN sampai RM6.64 bilion? Itu pun Pas & walaun nak sokong UmnoBN kleptokrasi jugak! Kesihan walauncai tak pergi support kawan nya..Tak kan 50 aje buatlah 500,000! SPRM tahan timbalan pengarah jabatan DBKL [Video Kerajaan tak perlu 'berkokok' untuk isytihar kejayaan PH, kata PM]

Khamis, 8 Mei 2019
KiniTV
Banyak pencapaian kerajaan PH dicapai meskipun janji-janji pilihan raya setahun lalu belum dapat dipenuhi semuanya, kata Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad. Dalam wawancara khas bersama media sempena ulang tahun pertama pentadbiran PH hari ini, Mahathir berkata dalam situasi negara yang begitu mencabar, gabungan parti pemerintah itu tetap menunjukkan prestasi yang baik. "Kami tidak akan menjerit sepanjang masa, tetapi ini pencapaiannya," katanya kepada wartawan di pejabatnya di Putrajaya pada Isnin. "Saya fikir kita buat dengan baik memandangkan keadaan (negara ketika ini)," kata Mahathir, merujuk kepada hutang negara yang bernilai RM1 trilion dan kontrak projek mega yang dikaji semula.
Imej mungkin mengandungi: 3 orang, orang senyum, teks
Pecah amanah sampai RM6.64 bilion ?
Wajib sgt lah tu mereka berdua dibicarakan agar rakyat tahu kebenarannya samada bersalah atau sebaliknya.
Siapa pula saksi2 yg dipanggil nnti.
Untuk makluman, Najib telah didakwa pada 5 kes mahkamah !!.. dan baru 1 shj berlangsung perbicaraan skrg ini iaitu kes SRC RM42 juta.

Yg lain adalah;

1) 25 pertuduhan rasuah 1MDB melibatkan RM2.282 bilion
2) 6 kes pecah amanah RM6.64 bilion dana k'jaan M'sia bersama Irwan
3) ubah wang haram RM27 juta
4) pinda laporan akhir pengauditan 1MDB bersama Arul Kanda.
「Gambar Umno & Pas sekelambu」的圖片搜尋結果
Imej mungkin mengandungi: 2 orang
Tak kan 50 aje buatlah 500,000 krik krik..
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang senyum, orang berdiri dan teks
Tiada penerangan foto disediakan.
Kahkah..... Tak dapat sambutan gamaknya, takpe lah aku tolong promote kan...
Kesihan Walauncai tak pergi support kawan nya ni..

SPRM tahan timbalan pengarah jabatan DBKL

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan seorang timbalan pengarah jabatan di Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), di sebuah hotel di Kuala Lumupur pagi tadi, kerana disyaki terbabit dengan kesalahan rasuah.
Difahamkan lelaki itu ditahan kerana disyaki menerima wang suapan daripada kontraktor bagi meluluskan projek membabitkan agensi berkenaan.
Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Azam Baki berkata, pihaknya menemui sejumlah wang dianggarkan RM1 juta di kediaman lelaki itu, namun perkara itu masih dalam siasatan.
“Turut ditahan ialah lima individu bukan petugas DBKL yang disyaki terlibat dengan aktiviti rasuah yang membabitkan agensi sama. Permohonan reman terhadap enam individu itu akan dibuat hari ini,” katanya ketika dihubungi Bernama.
- Bernama
Malaysiakini

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena