Thursday 16 May 2019

'Salahlaku Yapeim' Tepuk jangan tak tepuk Pak Menteri! Apa gahnya Kerajaan Pas Terengganu jika kena selalu mengadap Tun M? Terengganu akan BANKRAP tidak sampai setahun! Pak Lebai guna DEDAK Umno utk singkirkan18 jebon, Din ayam baru tahu? [Video DANA ANAK YATIM YAPEIM DIGUNAKAN UNTUK YURAN GUAMAN NAJIB?]

Jumaat, 17 Mei 2019
Jom Channel
1. SAKSI TAK TAHU PULUHAN JUTA DIPINDAHKAN KEPADA SIAPA 2. AKHIRNYA YAPEIM MENGAKU ADA SALAHLAKU 3. LEPAS KELUAR STATUT ROM, ADA LAGIKAH DAULAH TERPENDAM? 4. TANAH DILELONG, SALAH PEMAJU, KATA PMBK
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, orang duduk dan teks
Pengenalan: Ketua Pengarah Yapeim, Abibullah Samsudin
Imej mungkin mengandungi: 5 orang, orang senyum, sut
Tepuk jangan tak tepuk.
Imej mungkin mengandungi: 4 orang, orang senyum, teks
Kami Viral
Ramai yang share pertemuan Dr Shamsuri dengan Tun Mahathir baru baru ini.. bagi aku, bila pemimpin Profesional.. biarpun dia pembangkang.. tak sebab kita nak serang depa.. bagi aku pertemuan itu bukan sebab politik pun..sebab negeri..bagus lah..
Cumanya bagi aku, Kenapa perlunya Dr Shamsuri berbaik dengan Tun Mahathir.. mari aku nak bagi faham, ramai yang kata Kerajaan Terengganu bijak memerintah.. memperolehi hasil yang tinggi , itu sebenarnya silap..
Untuk pengetahuan, Belanjawan Terengganu.. perbelanjaan negeri Terengganu betul betul bergantung kepada hasil Royalty.. kalau kata Kerajaan PH tarik balik hasil royalti sebagaimana tahun 2000 dulu, Kerajaan Terengganu akan Bankrap tidak sampai setahun.. malah akan jadi lebih teruk dari Kelantan..
Siapa yang faham, sebenarnya perbelanjaan, Pemerintahan di Terengganu betul betul bergantung dari hasil royalti minyak.. cuba lihat Belanjawan 2019, dari RM 2 Billion belanjawan Terengganu setiap tahun, RM1.745 billion merupakan terimaan bukan hasil dari pusat, dan hanya RM 66 juta dan 200 juta saja hasil dari cukai dan bukan cukai yang dihasilkan negeri... sedangkan bayaran untuk emolumen gaji dan pengurusan negeri saja melebihi hasil terengganu sebanyak RM 280 juta..
Cuba bandingkan negeri Perak.. Belanjawan Perak hanya lebih kurang RM 1.061 Billion.. tetapi dari RM 1.061 Billon.. Cuma RM 30 juta saja terima bukan hasil, ini bermakna Perak berjaya mengutip cukai dan hasil sendiri lebih RM 1 Billion..
Imej mungkin mengandungi: 7 orang, orang berdiri dan kasut
Kepimpinan PH Perak Muafakat disanjung, reformasi didokong!
Di Terengganu ni boleh kata kalau nak dibanding dengan Perak, Terengganu tak perlu kutip apa apa pun hasil cukai, hatta MB dan Exco tidur dirumah depa dah boleh goyang kakipun boleh mentadbir Terengganu.. sebab depa hanya tunggu hasil dan bayaran dari pusat sebanyak RM 1.75 Billion..
maknanya hasil sebenar kerajaan Terengganu hanya 10% dari belanjawan Negeri..lebai lebai mana faham semua ni.. depa ingat Kerajaan Terengganu pandai sangat perintah, kalau ditarik Royalti minyak, bukan saja Terengganu akan lebih teruk dari Kelantan, malah lebih teruk dari Perlis..
Jadi faham tak kenapa Dr Shamsuri kena selalu mengadap Tun Mahathir.. cuma orang yang faham soal Pentadbiran, Soal Ekonomi jer faham sebab apa MB terengganu kena selalu mengadap Tun Mahathir.. 
Tiada penerangan foto disediakan.
Tiada penerangan foto disediakan.
Allah Itu Satu! Yang jelas.

Gerakan menyingkirkan Timbalan Presiden Pas dan team 18 jebon digerakkan secara teratur dan mendapat dana dari umno.
Asalnya team nik abduh dan team din menantu adalah team yang sama. Sama-sama bekerja untuk singkirkan team 18 yang di ketuai Mat Sabu.
Tetapi team din menantu tidak tahu bahawa dana yang mereka gunakan utk berkempen bagi jatuhkan kumpulan 18 itu datangnya dari umno.
Bila team din menantu mendapat tahu duit itu dari umno, hingga mereka mampu menganjurkan ijtimak-ijtimak di seluruh negara termasuk ijtimak antarabangsa, din menantu rasa tidak selesa kerana dia tidak pernah diberitahu sebelum ini tentang penyaluran wang itu.
Walaupun dia antara yang tegas menentang team 18 bila team 18 mendedahkan usahasama dgn umno ini.
Takdir Allah Taala di bulan puasa semua ini terdedah. Maha Suci Allah dari segala kekurangan.
Revolusi Anak Muda Malaysia

Imej mungkin mengandungi: 5 orang, orang senyum, jambang, topi dan teks
P/s: gambar sekadar hiasan
Imej mungkin mengandungi: 6 orang, orang senyum

1 comments:

nick said...

PH jangan jadi Mr Bean yang lurus bendul! Mengekalkan sang algojo yang menggunakan kuasanya untuk mengugut dan "black mail" kakitangan kononnya atas dasar politik baru adalah "BODOH". Amalan salah guna kuasa jangan di diamkan dan di biarkan tanpa hukuman. jawatan itu hendaklah diberikan kepada yang hak bukannya kepada yang berlagak!

Nick.
Cape Tiger.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena