Sunday 14 January 2018

[Video PADU~Terkini Ucapan Zahid Mat Arip PPBM SETIAWANGSA] Tolak BN pada PRU14 jika benar cintakan negara.

Isnin, 15 Januari 2018

Tolak BN pada PRU14 jika benar cintakan negara

Tolak BN pada PRU14 jika benar cintakan negara

Sekiranya cintakan negara, kita tidak harus biarkan parti yang menghisap darah rakyat terus bermaharajalela memerintah.
Sebaliknya kita perlu berani bangkit dan membuat perubahan dengan menolak parti tersebut dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) tidak lama lagi.
Gesaan ini dibuat oleh Pengerusi Parti Pribumi Bersatu (Bersatu) Pulau Pinang, Marzuki Yahya ketika berucap pada program isu semasa di Bayan Baru, semalam.
Marzuki Yahya berucap pada program isu semasa di Bayan Baru, semalam
Jelas beliau lagi, negara mampu tergadai kepada orang asing sekiranya rakyat tidak berani membuat perubahan dengan menukar kerajaan yang ada sekarang.
“Hanya Pakatan Harapan (PH) mampu untuk membawa keluar negara ini daripada musibah yang sedang menanti di hadapan.
“Jumlah hutang negara yang semakin meningkat, kedudukan ekonomi yang tidak stabil, kos sara hidup yang melampau amat menyusahkan hidup rakyat.
“Semua ini adalah hasil bikinan tangan-tangan cuai dan lalai pimpinan Umno-BN yang memerintah,” ujarnya.
Katanya lagi untuk menjatuhkan kerajaan BN, PH mesti bersatu dalam satu barisan dan mengetepikan sentimen emosi yang ada.
“Umno sendiri hilang punca dan arah setelah Tun M dicalonkan sebagai PM oleh PH.
“Mereka bagaikan cacing kepanasan yang tidak dapat duduk dengan diam lagi.
“Sehinggakan ada pimpinan Umno membuat laporan polis terhadap Tun M yang didakwa mahu gulingkan kerajaan,” tegasnya lagi.
Beliau juga menimbulkan beberapa keraguan yang masih belum terungkai walaupun beberapa pendedahan telah dibuat mengenai salah laku pimpinan Umno Pulau Pinang.
“Kita ingin tahu setakat ini apa dah jadi dengan isu penjualan tanah milik Perda yang dijual di bawah harga pasaran, apakah isu ini sudah ditutup buku?
“Bagaimana pula dengan rumah-rumah yang dibina oleh JKP dengan harga yang begitu tinggi serta tidak mampu dibeli oleh orang Melayu berpendapatan rendah?
“Terlalu banyak salah laku dan urus tadbir pemimpin Umno-BN yang mampu dilondehkan, tapi kita hanya tunggu masa yang sesuai tidak lama lagi,” tambahnya lagi.
Hadir sama dalam program tersebut ialah Naib Presiden PKR Tian Chua, Timbalan Ketua Pemuda AMANAH, Faiz Fadzil serta kepimpinan PH.
Malaysia Dateline.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena