Wednesday 17 October 2018

[Video Kecoh depan Parlimen, Menteri turun 'settle' & Menteri-Gaji minimum RM1,050 akan disemak semula] Sama ada Zahid direman hari ini, sekali lagi atas budibicara 1.0

Khamis, 18 Oktober 2018

Image may contain: 1 person, smiling, text

Gaji minima akan dikaji semula

Gaji minima akan dikaji semula
Isu kadar gaji minimum yang dinaikkan hanya RM50 kepada RM1,050 akan dibawa semula ke kabinet minggu depan, kata Menteri Sumber Manusia M Kulasegaran.
Katanya, beliau setuju untuk membentangkan semula isu itu kepada jemaah menteri selepas mendengar pandangan wakil 17 kesatuan sekerja yang bertemu dengannya hari ini.
“Saya akan bawa perkara itu ke Kabinet untuk memahami dan memikir semula apakah tindakan susulan yang perlu diambil dan pandangan-pandangan mereka (juga) akan dikaji dan akan diambilkira (oleh Kabinet),” katanya kepada media di Parlimen, hari ini.
Kula menjelaskan isu berkenaan perlu diputuskan oleh jemaah menteri yang telah mengkaji dan mencapai kata sepakat yang terbaik.
.
Pada pertemuan dengan wakil kesatuan sekerja itu pagi tadi, Kula menerangkan kepada mereka jumlah kenaikan RM50 itu dicapai oleh kerajaan Pakatan Harapan berikutan komplikasi luar jangka kerana masalah ekonomi sekarang di termasuklah hutang negara selepas parti itu mengambil alih kerajaan pada 9 Mei lalu.
Pada 5 September lalu kerajaan mengumumkan pelarasan gaji minimum akan dilaksanakan di seluruh negara bermula 1 Januari tahun depan
Kadar gaji minimum itu ditetapkan pada RM1,050 sebulan atau RM5.05 sejam.
Ia merupakan salah satu daripada 10 janji Pakatan Harapan pada Pilihan Raya Umum ke-14 Mei lalu.
MD.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena