Sunday 9 December 2018

[Video Duit Tabung Haji Pun Nak Songlap, Siasat Sampai Ke Lubang Cacing] Polis akan panggil penganjur himpunan Icerd.

Isnin, 10 Disember 2018
Foto Zaki Sapari.
Tahniah, last2 duk ataih lori pasiaq no?
Foto Otai BERSIH.
Mana payung?
Foto Otai BERSIH.
Image result for Payung BN atas kubur
Izah Qusaini Akhirnya merasa jugak puak yg selamani dok d bilik berhawa dingin berarak ke jlnraya...
Image may contain: text

Polis akan panggil penganjur himpunan Icerd

Polis akan memanggil penganjur perhimpunan menolak ratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (Icerd) yang berlangsung di Kuala Lumpur, semalam.
Ketua Polis Kuala Lumpur Mazlan Lazim berkata tindakan itu susulan satu laporan polis mengatakan terdapat peserta yang membawa kanak-kanak ke perhimpunan itu.
Katanya, tindakan membawa kanak-kanak itu menyalahi Seksyen 4 (2)(f) Akta Perhimpunan Aman 2012 yang membawa hukuman denda tidak melebihi RM20,000.
Foto Otai BERSIH.
“Penganjur dipanggil untuk bantu siasatan dan setakat hari ini tiada laporan polis diterima berhubung kerosakan landskap pada perhimpunan itu ,” katanya dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur hari ini.
Sementara itu, beliau berkata tiada mana-mana individu yang berucap pada perhimpunan disiasat di bawah Akta Hasutan 1948.
Semalam, Mazlan berkata kira-kira 55,000 peserta hadir dan himpunan itu berjalan lancar dan selamat tanpa sebarang kejadian yang tidak diingini.
Sebelum ini, penganjur perhimpunan ini dilaporkan berkata perhimpunan itu diadakan sebagai tanda kesyukuran di atas keputusan kerajaan untuk tidak meratifikasikan konvensyen berkenaan dan seterusnya mempertahankan Perlembagaan Persekutuan.
Pada 23 Nov lepas, Pejabat Perdana Menteri dalam satu kenyataan berkata kerajaan tidak akan meratifikasi Icerd dan akan terus mempertahankan Perlembagaan Persekutuan yang di dalamnya termaktub kontrak sosial dipersetujui wakil semua kaum ketika pembentukan negara ini.
-Bernama
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena