Sunday 3 July 2016

'DI SINI TAK ADA MELAYU, CINA, INDIA. Semua Bangsa Sama' & 'Mata Najib' letak kat mana sebenarnya?

Isnin, 4 Julai 2016
Page Liked · 12 hrs

Terharu masih ada lg rakyat berkeadaan seperti ini di negara yg kaya raya hasil bumi...
Apakah pemerintah terlepas pandang kesusahan rakyat?
Mata Najib letak kat mana sebenarnya?...
😓😓😓😓

Lokasi:City Square Johor Darul...




19 hrs
'DI SINI TAK ADA MELAYU, CINA, INDIA. SEMUA BANGSA SAMA.'
Ramadan adalah bulan rahmah dan bulan kebaikan, dan AMANAH percaya kebaikan perlu dikongsi dengan semua lapisan masyarakat di mana sahaja AMANAH berada.
Hari ini Sabtu 2 Julai 2016 kami dalam misi lawatan menyampaikan sumbangan kepada beberapa rumah kebajikan di sekitar SS2 dan SS3. Lawatan ini merupakan program keempat dalam siri program Ramadan AMANAH PJU, setelah kami bersama masyarakat di bazar Sungai Way dan Kampung Tunku, PPRT Sri Aman, serta bazar Kelana Jaya dan Taman Universiti.
Rumah pertama yang kami lawati hari ini adalah Beautiful Gate Foundation di SS2. Rumah ini menempatkan lebih 40 orang penghuni. Sumbangan kami berbentuk barangan keperluan rumah diterima oleh Cik Ding.
Seterusnya kami ke Lovely Disabled Home juga di SS2. Kami sampaikan sumbangan berbentuk makanan dan bahan keperluan lain. Rumah ini menempatkan 10 orang kurang upaya, yang antaranya datang dari Negeri Melaka.
Akhir sekali kami ke Lovely Nursing Home di SS3, sebuah rumah kebajikan yang menempatkan lebih 80 orang warga tua dan kurang upaya. Cik Kasturi menerima sumbangan kami yang berbentuk makanan asasi dan barangan dapur.
Kami diberi sedikit taklimat dan lawatan di dalam rumah ini, dan nyata beberapa ia masih memerlukan beberapa keperluan lain seperti alatan perubatan dan kelengkapan bilik tidur.
Kami juga sempat bertemu dengan beberapa warga rumah ini dan bermesra dengan mereka. Salah seorang adalah Uncle Peter Lim yang telah menghuni di sana selama tiga tahun. Beliau berada dalam keadaan kurang upaya setelah mengalami serangan strok yang juga telah menyebabkannya mengalami kemalangan jalan raya.
'Di sini tak ada Melayu, Cina, India. Semua bangsa sama.' ujar Uncle Peter. Mulanya kami kurang faham dengan kenyataan ini.
Nyata sekali beliau amat senang dengan kehadiran kami, dan kami berbual panjang tentang sanak-saudara beliau dan sambutan Tahun Baru Cina.
Akhir sekali kami bertanya adakah beliau gembira di sana. Tanpa berfikir panjang beliau menjawab ya. Walaupun penghuni terdiri dari pelbagai bangsa, mereka saling berhubung baik. Malah para petugas di situ juga dipuji olehnya atas layanan yang baik.
Barulah kami faham apa maksudnya di situ semua bangsa sama. Sebab di situ tiada sempadan bangsa, semuanya saling berhubung dan menolong, semuanya punya hak dan layanan yang sama.
Kami tersentuh apabila melihat mata Uncle Peter basah ketika itu. Kami hanya boleh mengagak beliau berasa sayu dengan sedikit santunan daripada kami ini.
Kami, rombongan dari AMANAH PJU yang juga terdiri dari pelbagai bangsa - seperti Sdr Hamka dan anak-anaknya, Sdr Malkit Singh dan keluarganya, serta Sdr Nikker Ong - melangkah keluar dari situ dengan satu azam. Iaitu untuk meneruskan usaha kebajikan ini merentas sempadan bangsa dan agama.
Terima kasih kepada pengarah program Puan Ainil Jalaluddin, semua ahli, rakan AMANAH dan para penyumbang yang menjayakan program ini.
Setiausaha
AMANAH Kawasan PJU

2 comments:

Unknown said...

Dear Sir / Madam,

  Kami dapat membantu Anda dengan pinjaman hari ini, saya ingin Anda untuk menghubungi saya jika tertarik. Mengambil keputusan segera dan hubungi kami melalui email: mariamsuleimanloanfirm@gmail.com di Office Home kami berada transaksi pinjaman yang proses dan transfer dalam waktu sesingkat mungkin.

Personal Loan
Kredit usaha
Kredit mobil
Pinjaman konsolidasi utang

    
Nama depan:
Nama keluarga:
Jenis kelamin:
Negara:
negara:
Pendudukan:
Kontak nomor telepon:
jumlah pinjaman yang dibutuhkan:
Pinjaman Durasi:
Tujuan pinjaman:
Bulanan Penghasilan / Income Tahunan:

JIKA tertarik Isi segera dan kembali.

Salam,
Mariam Suleiman
Mariam Suleiman Firm Loan.

Mrs Aisha Bukafia said...

hari yang baik untuk orang baik di Malaysia, saya ingin berkongsi kesaksian saya mengenai bagaimana mrs ibu yang baik emiliana wilson membantu saya dan mengubah kehidupan seluruh keluarga saya dengan beberapa pinjaman yang besar, nama saya Aisha Bukafia, saya ' ve mangsa kepada peminjam palsu menjanjikan saya tetapi saya kecewa. Saya telah kehilangan 10.000.000MYR apabila saya memohon 200,000,000MYR. i hampir meninggal dunia, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi. Perniagaan saya mendapat dimusnahkan, dan dalam proses itu saya kehilangan daugther saya. Saya tidak boleh berdiri ini berlaku sekali lagi, saya bertemu dengan seorang rakan yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan Emiliana Wilson yang akhirnya membantu saya mendapatkan pinjaman dalam syarikat itu dan saya mendapat jumlah yang tepat saya memohon dan saya amat gembira. ibu yang baik, saya mahu menggunakan kesempatan ini untuk mengucapkan terima kasih dan Allah terus memberkati anda. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberi nasihat kepada rakyat Malaysia, bahawa jika anda memerlukan pinjaman asal dan mahu mendapatkan pinjaman cepat pada kadar faedah sebanyak 2%, hanya mendaftar melalui Puan Emiliana Wilson melalui e-mel: emilianawilson11@gmail.com . Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini, mrsaishabukafia@gmail.com. jika anda mahu lagi bertanya.
terima kasih.

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena