Wednesday 3 October 2018

[Video Rosmah ditahan, apa kata Lokman Adam] Rosmah bermalam di dalam lokap SPRM! APA PERASAAN RAKYAT MALAYSIA? Syukur Alhamdulillah? Suka? Sudah sepatutnya? Kesian dan simpati? Tak patut? Peluang untuk muhasabah?

Khamis, 4 Oktober 2018

Foto Eisya Zuliana.
DSAI dah keluar. RUPANYA MRT untuk penyokong najib rosmah melawat mereka di Sg. Buloh! Hahahha.
Eisya
Otai BERSIH

APA PERASAAN RAKYAT MALAYSIA?

Selepas Najib Razak yang setakat ini sudah berdepan dengan 32 pertuduhan di mahkamah, kini isterinya, Rosmah Mansor pula menerima nasib yang sama.

Ketika hadir memberi keterangan di Bangunan SPRM Putrajaya sejak pagi, pada jam 3.20 petang tadi, Rosmah ditahan oleh agensi anti rasuah itu.

Ini bermakna beliau akan bermalam di Bangunan SPRM pada malam ini sebelum dibawa ke mahkamah pagi esok untuk menghadapi pertuduhan.

Turut sedang ditahan di lokap SPRM ketika ini ialah Ahli Parlimen Baling, Abdul Azeez Rahim yang tahanan reman 10 harinya akan berakhir pada 5 Oktober.

Menurut laporan media, sekurang-kurangnya 15 pertuduhan berkaitan penggubahan wang haram bakal dikenakan kepadanya di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur esok.
Sebagaimana Najib yang merupakan bekas Perdana Menteri pertama dalam sejarah negara didakwa di mahkamah, Rosmah juga mencatat sejarah sebagai isteri bekas Perdana Menteri yang pertama didakwa di mahkamah.
Apa agaknya perasaan rakyat Malaysia dengan penahanan dan pendakwaan terhadap Rosmah ini?
  • Syukur Alhamdulillah?
  • Suka?
  • Sudah sepatutnya?
  • Kesian dan simpati?
  • Tak patut?
  • Peluang untuk muhasabah?
Yang mana satu ada dalam hati kita? (ShahbudinHusin 03/10/2018).

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena