Friday, 3 May 2019

New Chief Justice APA PANDANGAN PAS? Dlm hati Pak Aji "Daripada aku bagi duit ni kat walaun, aku beli makanan bagi makan anjing lagi besar pahala!" Begitulah kisahnya..[Video Subsidi pada rakyat untuk kurang pekerja asing]

Sabtu, 4 Mei 2019
TS.
Posted by 
Imej mungkin mengandungi: 2 orang, teks
Inilah bezanya org bijak pandai yg professional berbanding lebai² penunggang agama. Bila keluar berita sebegini senyap plok puak² 'perpaduan ummah' yer..
Kisah benar..
Lewat mlm ni, pak aji singgah kat ATM CIMB dlm sebuah stesen Petron kat area KL...pak aji nk keluar duit siap2, sebab esok nk service kereta...
Pak aji berbaris......di depan pak aji ada dua lelaki...yg depan sekali, satu lelaki India...dh siap ambik duit, dia pun beredar...

Yg di depan pak aji.., pakai baju putih dh agak lusuh...tertulis perkataan 'Tolak Icerd' kat belakang baju tu ...dlm hati pak aji, mamat ni sahih walaun...bau hapak berdiri kat belakang dia pun dh tahu....bau hapak mcm ni mesti walaun.
Dipendekkan cerita, smpai turn dia..dia pun masukkan kad ATM...tekan2 butang semak baki.... Pak aji saja lah intai2 kat celah2 tepi....alangkah kesiannya.. tengok baki ada RM 34.20... had pengeluaran hanya RM 20.00.. Malangnya mesin tu pulak hanya ada duit RM 50 dan 100 shj...
Dgn gaya yg agak kecewa, dia pun beredar keluar...
Pak aji bila dh tengok mcm dia ada masalah, ...pak aji keluarkan wallet, niat dlm hati nk huloq lah kat dia barang RM 50..nk sedekahkan jer...pak aji terbayang, mngkin anak dia dh kehabisan susu... mngkin jgk bini dia sakit, nk bwk pegi klinik...mcm2 telahan bermain di kepala hotak pak aji...
Tiba2 pak aji teringat, esok ada himpunan haram pertahankan ummah kat depan Sogo.....
Ooo...mamat ni mngkin bukan org KL...mngkin dtg entah dari mana...., mngkin di bawa dgn bas, dtg ke KL utk himpunan haram tu.. pak aji jadi tawar hati... cepat2 pak aji simpan balik duit RM 50 tu....
Dlm hati pak aji..."daripada aku bagi duit ni kat walaun, aku beli makanan bagi makan anjing lagi besar pahala"...
Begitulah kisahnya...

1 comments:

Lone ranger pomen said...

Hahha, terbaik pak aji.

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena