Wednesday 10 May 2017

[Video Dr Dzulkefly: Siapa Pengkhianat Negara FORUM LAPORAN PAC 1MDB] Faiz anggap Nik Abduh ulangi khurafat Umno.

Rabu, 10 Mei 10`7

Foto Parti Amanah Negara.

Foto Parti Amanah Negara.
Parti Amanah Negara telah menambah 2 foto baru
6 jam
Wesak Day Celebrations For Buddhists in Teluk Intan.#MediaOrenPerak
Faiz anggap Nik Abduh ulangi khurafat Umno
Faiz anggap Nik Abduh ulangi khurafat Umno
'Khurafat baru' anggap hanya Pas perjuang Islam, kata Faiz Fadzil
Pas sekarang seperti mengulangi khurafat yang Umno mainkan selama ini, kata Timbalan Ketua Pemuda Amanah Nasional, Faiz Fadzil.
"Jika dahulu hegemoni hanya Umno memperjuangkan Melayu adalah khurafat, tetapi hari ini hegemoni hanya Pas memperjuangkan Islam adalah khurafat baru," tegasnya.
Beliau berkata demikian ketika mengulas dakwaan Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz kononnya kemenangan Pakatan Harapan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) nanti tidak menjamin usaha mendaulatkan Islam.
"Tuduhan bahawa kemenangan pembangkang akan membantutkan hasrat mendaulatkan Islam adalah satu pendirian yang tidak bertanggungjawab.
"Syariah dan syiar Islam tetap terpelihara apabila kerajaan ditadbir Pakatan Harapan seperti yang ditunjukkan di Pulau Pinang dan Selangor.
"Tiada beza antara syariah dan syiar Islam di Kelantan dan Pulau Pinang. Kedua-dua negeri ini tidak juga melaksanakan hukuman hudud yang diperjuangkan Pas atas faktor kekangan undang-undang dan pentadbiran," bidasnya ketika dihubungi Malaysia Dateline hari ini.
Menurut Faiz, polisi bersama Pakatan Harapan adalah mempertahankan Perlembagaan negara dan ini termasuk kedudukan Islam sebagai agama rasmi.
"Jika Pas berhasrat menunjukkan mereka lebih Islam dengan bersandarkan pada RUU (Rang Undang-undang) 355, ianya juga masih tergantung selepas dua tahun dipolemikkan," tegas Faiz.
Semalam, Nik Abduh dalam wawancara yang dimuatkan lebih separuh halaman di akhbar Utusan Malaysia turut menganggap Pas dan Umno mempunyai kelebihan berbanding Pakatan Harapan jika berlaku pertembungan tiga penjuru dalam PRU14.
Mengulas lanjut, Faiz berkata, Pas sudah tidak lagi berminat untuk menjatuhkan rejim Umno-BN memandangkan sejarah demokrasi pilihan raya di negara ini menunjukkan tiada mana-mana parti politik mampu membentuk kerajaan jika bertanding secara bersendirian.
"Strategi paling ampuh untuk menjatuhkan Umno-BN ialah permuafakatan pembangkang (tahaluf siyasi) supaya seluruh kekuatan pembangkang digembleng dan digabungkan bersama bagi menentang parti pemerintah itu.
"Atas dasar ini, Pas dahulu bergabung dalam pakatan pembangkang yang menyaksikan Pas mampu membentuk kerajaan di negeri Kelantan melalui Angkatan Perpaduan Ummah (APU), Terengganu melalui Barisan Alternatif (BA) dan Kedah melalui Pakatan Rakyat yang ditubuhkan selepas PRU12," jelasnya.
Sebaliknya, beliau memberitahu Pas kalah teruk apabila pakatan pembangkang berpecah seperti yang berlaku ketika Pilihan Raya Umum (PRU) pada 1995 dan 2004.
"Sehingga Pas hilang kerajaan Terengganu dan hanya mampu mempertahankan tujuh kerusi Parlimen daripada 27 yang dimenangi dalam PRU pada 1999 yang merupakan kejayaan terbesar Pas di era pimpinan Almarhum Fadzil Noor," ujarnya.
Sehubungan itu, Faiz berpendapat keengganan Pas untuk bersama blok pakatan pembangkang yang baharu iaitu Pakatan Harapan bercanggah dengan sikap Pas pada era Almarhum Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat yang begitu kuat menyokong mempertahankan Pakatan Rakyat.
"Pakatan pembangkang selama ini walaupun dianggotai pelbagai parti politik yang berbeza ideologi, namun mereka bersatu di atas dasar, tujuan dan rangka kerja yang sama iaitu menumbangkan kerajaan Umno-BN bagi melakukan perubahan, reformasi dan islah dalam sistem pemerintahan negara," tambahnya lagi.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena