Sunday 14 May 2017

[Video Rafizi - Isu PAS Bercerai Dengan PKR & Wang Rakyat Yg Dicuri Najib] Ust Nik Pa (Ketua Cwg PAS yang pertama), kami dipertemukan semula di dalam program Amanah.

Ahad, 14 Mei 2017

Foto Jamzuri Ardani.

Jamzuri Ardani
5 jam
Alhamdulillah dapat bertemu sahabat lama, Ust Nik Pa. Aku mengenali Ust Nik Pa ketika kami sama-sama menubuhkan PAS Cawangan Sungai Ramal Baru. Aku masih ingat lagi pada tahun 1999, aku diminta membantu usaha kawan-kawan di Sg Ramal Baru untuk menubuhkan cawangan PAS di situ, waktu itu adalah kubu kuat Umno.
Gelombang reformasi mula meledak di situ dan anak-anak muda mahu tubuh cawangan PAS. Aku membantu mereka menubuhkan jawatankuasa dan seterusnya mendaftarkan cawangan tersebut. Ust Nik Pa adalah Ketua Cawangan PAS yang pertama.
Ust Nik Pa seorang yang berwatak lembut dan mudah senyum. Beliau agak pendiam. Suaranya perlahan. Dia hanya bercakap bila diminta dan disebalik kata-kata yang lembut itu terserlah ilmu dan hikmah yang luas.
Sejak berpindah keluar dari kawasan Serdang, aku sudah jarang bertemu beliau. Semalam, Di atas takdir Ilahi, kami dipertemukan semula di dalam program Amanah.
Semoga Allah SWT merahmati kami dan menerima segala amalan kami sebagai amal sholeh.
Allahu akbar. Walillahilhamd..
Foto Amanah Negeri Melaka.
Foto Amanah Negeri Melaka.
6 jam
AMANAH terus mendapat sokongan rakyat. Hari ini AMANAH Kawasan Jasin menerima kemasukan ahli-ahli baru dari pelbagai lapisan masyarakat. Tahniah.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena