Sunday 19 November 2017

[Video Masalah DAP, BERSATU punca kelewatan pendaftaran HARAPAN?] Ada harapankah PAKATAN HARAPAN & Beranikah Zahid meluluskan HARAPAN sebelum PRU 14 akan datang?

Isnin, 20 November 2017

ADAKAH HARAPAN KEPADA PAKATAN HARAPAN?

Hari ini, Isnin jam 11 pagi, pimpinan utama Pakatan Harapan dilaporkan akan bertemu dengan Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri, Ahmad Zahid Hamidi di Kementerian Dalam Negeri, di Putrajaya.

Pertemuan itu ialah berhubung status kelulusan pendaftaran Pakatan Harapan yang sejak dikemukakan kepada Pendaftar Pertubuhan atau RoS pada 24 Julai lalu, namun masih tiada khabar berita mengenainya sehingga kini.

Adalah dijangkakan, Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Mahathir Mohamad akan mengetuai rombongan pemimpin-pemimpin pembangkang dalam pertemuan dengan Zahid Hamidi itu.
Ketua Pengarah RoS, Surayati Ibrahim minggu lalu hanya berkata, "tiada kemas kini" dan "tiada komen" apabila ditanya berhubung perkara tersebut.

Secara tidak langsung, ini bermakna Surayati belum mendapat apa-apa "wahyu" daripada pimpinan atasannya berkenaan sama ada Pakatan Harapan mahu diberi kelulusan atau sebaliknya.

Bagaimanapun, kesediaan Zahid Hamidi menerima kunjungan Tun Mahathir dan pimpinan utama Pakatan Harapan sekurang-kurangnya merupakan suatu perkembangan yang sihat dan positif ke arah sistem politik yang lebih baik untuk negara dan generasi akan datang.

Adakah harapan kepada Pakatan Pakatan dengan pertemuan itu nanti?
Beranikah beliau selaku Menteri Dalam Negeri dan pemimpin nombor dua dalam kerajaan memberi jaminan bahawa Pakatan Harapan akan diberikan kelulusan sebelum PRU 14 akan datang?

Atau Zahid Hamidi juga sebenarnya menunggu "wahyu" kerana kuasa mutlak mengenai perkara itu ada di tangan Perdana Menteri, Najib Razak yang akan menentukannya?

Jika demikian, "cukup jantankah" Najib untuk memberi lampu hijau kepada kelulusan Pakatan Harapan yang akhirnya akan membolehkan calon-calon PKR, DAP, Amanah dan Bersatu menggunakan logo yang satu untuk berdepan BN dalam pilihanraya akan datang? (ShahbudinHusin 20/11/2017)


0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena