Monday, 27 November 2017

[Video Wan Azizah persoal gaji KP JASA & Rakyat derita, Najib pula nyanyi ‘Shalala Lala’] Selagi Najib stress dan perlukan hiburan, selagi itulah Dr. Puad dan JASA akan selamat di kedudukan mereka.

Isnin, 27 November 2017



JANGAN MARAH, SEBENARNYA MEMANG WAJAR JASA DIBAYAR LEBIH TINGGI BERBANDING GAJI MENTERI

Ketua Pembangkang, Dr. Wan Azizah Wan Ismail mempersoalkan bagaimana Ketua Pengarah JASA mendapat gaji yang lebih tinggi berbanding apa yang dibayar kepada seorang menteri.

Berdasarkan rekod, Dr. Puad Zarkashi yang mengetuai agensi propaganda kerajaan itu memperolehi gaji bulanan sehingga maksima sebanyak RM20,592 berbanding Salleh Said Keruak, Menteri Komunikasi dan Multimedia yang menaungi JASA hanya mendapat gaji RM14,907 setiap bulan.

Selain itu, Dr. Wan Azizah juga mempersoalkan peruntukan RM12.8 juta wang rakyat setahun untuk membayar gaji 272 kakitangan JASA.
"Apa rasional membayar emolumen sebanyak RM12.8 juta kepada JASA yang peranannya hanya sebagai juru bicara UMNO dan BN?

"Apa pula kewajarannya membayar gaji Ketua Pengarah JASA melebihi gaji menteri sendiri?" soal Dr. Wan Azizah lagi.
Sekali imbas memang nampak ada benarnya apa yang dibangkitkan oleh Dr. Wan Azizah itu, lebih-lebih lagi jika dilihat tiada apa-apa sumbangan dan mengarut saja peranan JASA selama ini.

Hujah-hujah yang JASA gunakan, baik dalam mempertahankan Najib atau kerajaan pula, kadang-kadang hanya setaraf mainan budak-budak baru pegang gajet saja layaknya. Kosong dan mentah.

Dalam isu 1MDB dan wang RM2,600 juta yang masuk ke dalam akaun peribadi Najib misalnya, hujah-hujah yang dilontarkan JASA untuk mempertahankan perkara tersebut langsung tak boleh pakai dan hanya menjadi bahan ketawa ramai saja.

Bahkan, buku nipis yang pernah JASA terbitkan untuk menjawab isu-isu 1MDB dengan sendirinya "terkantoi" berikutan banyak perkembangan yang berlaku selepas itu amat berbeza yang hujah-hujah yang dilontarkan.
Pemain media sosial pro kerajaan yang lebih senior pun selalu memperlekeh dan memandang rendah apa yang dihujahkan oleh JASA selama ini. Tiada sesiapa yang mahu menyebar dan menggunapakai pemikiran JASA itu.

Kalau ada pun, sesekali portal-portal tertentu mengutip idea JASA berhubung isu-isu tertentu, ia tidak lebih hanyalah untuk menunjukkan ketidakcerdikan dan tahap pemikiran mereka yang bermutu rendah itu kepada umum.

Najib, Zahid Hamidi dan menteri-menteri lain juga tidak pernah menggunakan hujah atau ulasan JASA berhubung sesuatu isu sebagai rujukan mereka.

Jadi, untuk apa gaji tinggi dan wang berjuta-juta diberikan kepada JASA itu?

Sebenarnya untuk mencipta pembohongan, mereka-reka hujah imaginasi yang melampau dan kemudian mementaskannya dengan gemerlapan seolah-olah kebenaran bukanlah suatu kerja yang mudah. 
Tidak semua orang mampu melakukannya. Dalam UMNO sekarang, barangkali hanya Dr. Puad dan geng-gengnya saja yang sanggup melakukan perkara itu.

Dan untuk menjayakannya sudah tentulah memerlukan modal yang besar dan bossnya pula perlu diberikan gaji yang lebih tinggi berbanding menteri-menteri.

Walaupun hujah dan pemikiran JASA tidak pernah diguna oleh sesiapa, malah kerapnya hanya menjadi bahan ketawa, hakikatnya memang itulah tujuan Dr. Puad dan gengnya dilantik dan dibayar gaji.

Ia macam menjemput pelawak untuk membuatkan orang terhibur dan ketawa, sudah tentu perlu modal yang tinggi sedangkan hasilnya hanyalah untuk hiburan dan melupakan tekanan semata-mata.
Itulah sebenarnya peranan JASA.  Janganlah marah mereka dibayar gaji yang tinggi dan diperuntukan berjuta-juta setiap tahun.  

Selagi Najib selalu stress dan perlukan hiburan, selagi itulah Dr. Puad dan JASA akan selamat di kedudukan mereka. (ShahbudinHusin 27/11/2017)

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena