Thursday 16 November 2017

[Video Pelik! Apa salah Ambiga untuk disiasat berkaitan isu Pas menerima dana?] Tak adillah! Ponteng kerja 2,000 hari (culas), masih diberi peluang.

Jumaat, 17 November 2017

Image result for Gambar Menteri Pendidikan jalan atas meja sekolah
Menteri Pendidikan berjalan atas meja - Nasional - Utusan Online
Penjawat awam terikat kepada integriti sebagai kakitangan awam dan mereka seharusnya mengelak dari dikenakan tindakan buang kerja.
ASTROAWANI.COM




"Ini cerita di sekolah pedalaman dan kita tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku hingga tidak hadir selama 2,000 hari waktu bekerja.
——
Tak adillah kalau tiada tindakan diambil.
Jangan sehingga orang anggap kakitangan kerajaan mudah jadi kaki ponteng disebabkan sikap sambil lewa kerajaan tangani masalah seperti ini.
Ada masalah, selesaikan segera. Bukan bebankan pihak lain sehingga ganggu tugas dan penyampaian.
Rugi cukai yang digunakan untuk bayar gaji kakitangan kerajaan yang culas seperti ini.
Ingatlah keberkatan gaji yang kita terima datang dari tanggungjawab yang dilaksanakan dengan sempurna.

Ponteng kerja 2,000 hari, masih diberi peluang - Mahdzir
MAHDZIR: Ada kes yang penjawat awam tidak hadir ke tempat kerja hingga 2,000 hari. - Fail Foto

PUTRAJAYA: Masalah keluarga, beban hutang dan beban tugas harian mengakibatkan terdapat dalam kalangan kakitangan awam yang tidak hadir bertugas selama 2,000 hari.

Justeru kerajaan menyarankan penjawat awam yang menghadapi sebarang masalah supaya merujuk kepada bahagian kaunseling yang disediakan di setiap jabatan.

Menurut Menteri Pendidikan Datuk Seri Mahdzir Khalid, penjawat awam terikat kepada integriti sebagai kakitangan awam dan mereka seharusnya mengelak dari dikenakan tindakan buang kerja.

"Ini cerita di sekolah pedalaman dan kita tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku hingga tidak hadir selama 2,000 hari waktu bekerja.

"Kita tidak tahu apa masalahnya hingga guru besar pujuk bertahun-tahun. Saya tidak kata guru... mungkin kerani, mungkin pembantu makmal.

Astro Awani

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena