Sunday 26 November 2017

[Video Nasib Najib & 1MDB Sudah Tiba Penghujungnya, Rakyat Tak Percayai Lagi BN] PEMBATALAN BERSATU akan jadi hadiah kpd Perhimpunan Agung Umno?

Ahad, 26 November 2017

Image result for Gambar Mahathir dalam dewan umno
Umno akan berkubur jika terus ego.
SH

MUNGKINKAH PEMBATALAN BERSATU AKAN JADI HADIAH KEPADA PERHIMPUNAN UMNO?


Ruang bagi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) atau Bersatu untuk terus hidup dan bernafas dengan selesa nampaknya semakin sukar dan tidak mustahil berdepan hukuman dibatalkan pendaftarannya.

Meskipun minggu lalu ketika Presiden Bersatu, Muhyiddin Yassin bersama rombongannya bertemu dengan Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran atau RoS, Surayati Ibrahim dan dilaporkan jabatan itu memberi jaminan untuk membantu menyelesaikan beberapa isu yang mereka hadapi, segala-galanya kini seperti sudah berubah.

Panas yang diharap sampai ke petang, sebaliknya awan mendung sudah pun menjelma di waktu tengahari. 

Berdasarkan perkembangan terbaru, Bersatu kini harus lebih bersedia menerima hakikat pendaftarannya akan dibatalkan oleh RoS.

Dalam kenyataan terbarunya, Surayati berkata, beberapa cadangan pengeculian yang dikemukakan oleh Bersatu kepada jabatan itu disifatkan tidak pernah berlaku sebelum ini serta bertentangan dengan Akta Pertubuhan 1966.

Sehubungan itu, beliau telah merujuk perkara itu kepada penasihat undang-undang di Jabatan Peguam Negara untuk mendapatkan kepastian.

Menurut Ketua Pengarah RoS itu lagi,  adalah dijangka maklumbalas daripada Jabatan Peguam Negara itu akan diperolehinya dalam tempoh seminggu daripada sekarang.

Tempoh seminggu daripada sekarang itu adalah sekitar tarikh 2 atau 3 Disember depan.

Adakah jika setelah RoS mendapat kepastian daripada penasihat undang-undang Jabatan Peguam Negara bahawa Bersatu didapati melanggar beberapa peraturan dan pengecualian yang dipohon tidak dapat ditunaikan, awal Disember itu merupakan tarikh pengumuman parti yang dipengerusikan Tun Mahathir Mohamad akan dibatalkan pendaftarannya?

Apa mustahaknya Bersatu dibatalkan pada tarikh tersebut?

Perhimpunan Agung UMNO tahun ini akan diadakan bermula 5 hingga 9 Disember dan kiranya pembatalan pendaftaran Bersatu diumumkan sehari dua sebelum ini, bermakna keputusan RoS itu adalah hadiah paling berharga bagi perhimpunan kali ini.
Sudah tentu pengumuman batalnya pendaftaran Bersatu itu nanti akan disambut secara meriah oleh perwakilan yang berhimpun, dijadikan bahan dalam ucapan perbahasan serta penggulungan dan turut disertai seruan agar ahli-ahli Bersatu kembali semula kepada UMNO demi perpaduan Melayu.

Tidak mustahil dalam merayu mereka kembali demi perpaduan Melayu itu, Najib dalam ucapannya akan menangis teresak-esak konon memikirkan nasib bangsa yang berpecah.

Akhirnya, Perhimpunan Agung UMNO tahun ini hanya dipenuhi gegak-gempita mengenai batalnya pendaftaran Bersatu yang dianggap hadiah paling bernilai sebelum tibanya PRU 14 yang secara kebetulan juga UMNO tiada isu menarik untuk mencetuskan kebangkitkan sokongan kepadanya yang kian merudum hari demi hari.

Lalu, lupalah semua orang kepada isu 1MDB, GST, beban kos sara hidup, kenaikan harga minyak, pembaziran, penyelewengan, duit negara hilang kerana disamun, kes-kes rasuah yang bertimbun dan macam-macam lagi masalah yang melanda negara sejak dipimpin oleh Najib.

Apakah ini hanya spekulasi  atau benar-benar akan menjadi realiti? (ShahbudinHusin 26/11/2017)

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena