Sunday 19 November 2017

[Video Kenapa kita perlu tolak Najib UmnoBN? - Kapten (B) Suhaimi Yahya PPBM WP] Umno WP PUN TAK PERCAYA KETUA2 BAHAGIAN?

Isnin, 20 November 2017

Image result for Gambar tolak umno

UMNO WP TAK PERCAYA KETUA2 BAHAGIAN?

Selama dua hari, semalam dan hari ini, UMNO Wilayah Persekutuan telah mengadakan majlis perjumpaan untuk seluruh pemimpin peringkat cawangannya.

Majlis yang diadakan di PWTC itu melibatkan semua Ketua UMNO Cawangan, Ketua Wanita, Ketua Pemuda dan Ketua Puteri.

Untuk hari ini yang melibatkan Ketua UMNO Cawangan seluruh Wilayah Persekutuan, perjumpaan itu dihadiri oleh Pengerusi Badan Perhubungannya, Tengku Adnan Tengku Mansor.

Adalah dipercayai majlis perjumpaan ini diadakan sebagai persiapan untuk menghadapi PRU 14 yang dijangka diadakan pada awal tahun depan.
Dalam perjumpaan tersebut, semua Ketua Cawangan telah diberikan wang tunai RM1000 setiap seorang, manakala Ketua Wanita Cawangan, Ketua Pemuda Cawangan dan Ketua Puteri Cawangan masing-masing sebanyak RM500.

Tidak seperti selalunya di mana peruntukan itu biasanya diberikan melalui Ketua-Ketua Bahagian dan diperturunkan kepada semua ketua sayap, kali ini nampaknya agak berbeza kerana ia disampaikan secara terus ke tangan pemimpin-pemimpin peringkat cawangan tersebut.

Kenapa keadaan ini berlaku?

Apakah UMNO Wilayah Persekutuan dan Tengku Adnan sudah tidak percaya kepada Ketua-Ketua Bahagian?

Apakah ada rekod sebelum ini yang menunjukkan peruntukan yang diberi kepada Ketua Bahagian tidak sampai kepada pemimpin-pemimpin UMNO cawangan dan sayap-sayapnya?

Jika tiada bukti wang pernah diselewengkan, apakah asas yang menyebabkan kali ini ia disalurkan terus kepada pemimpin cawangan tanpa melalui Ketua-Ketua Bahagian?

Di mana air muka Ketua-Ketua Bahagian bila Tengku Adnan sendiri yang memberi wang kepada pemimpin-pemimpin UMNO peringkat cawangan seluruh Wilayah Persekutuan?

Apakah kaedah ini mampu menghasilkan kejayaan cemerlang dalam pilihanraya akan datang?
Bagaimana dengan peruntukan lain apabila Parlimen dibubarkan nanti?

Apakah sekali lagi Ketua Bahagian akan diketepikan juga di mana wang akan terus diberikan kepada Ketua Cawangan atau Ketua Pusat Daerah Mengundi?  (ShahbudinHusin 19/11/2017)

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena