Sunday 12 November 2017

[Video Tun M: Jangan Takut Undi Pakatan Sebab Najib Umno Akan Kalah & Azmin: Pakatan lebih BERSATU dan kuat tanpa Pas yg termakan 'Dedak' Najib] PERGHHH...ADAKAH KES INI SERUMIT MENYIASAT SKANDAL 1MDB?

Isnin, 13 November 2017

PERGHHH...ADAKAH KES INI SERUMIT MENYIASAT SKANDAL 1MDB?

Diam tak diam dan tanpa kita sedari, siasatan pihak polis yang dipantau pasukan petugas khas terhadap Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dzulkifli Ahmad atas dakwaan mempunyai hubungan terlarang dengan wanita yang dikatakan sudah bersuami, rupa-rupanya sudah memasuki peringkat yang ketiga.

Dua kertas siasatan yang diserahkan oleh pihak polis kepada Peguam Negara telah dipulangkan semula bagi tujuan siasatan lanjut.

Menurut Ketua Polis Negara, Mohamad Puzi Harun, kertas siasatan pertama diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara pada 17 Oktober, manakala yang kedua pada 30 Oktober.

Kertas siasatan dihantar semula kepada kami kerana banyak langkah susulan yang perlu diambil sebelum boleh dihantar buat kali ketiga kepada Pejabat Peguam Negara, katanya lagi.

Berikutan beberapa video mengenai Dzulkifli tersebar luas dan ada laporan polis dibuat mengenainya, beliau kini disiasat di bawah Seksyen 498 Kanun Keseksaan iaitu memikat wanita yang sudah bersuami bagi tujuan persetubuhan haram.

Berdasarkan sudah dua kali pemulangan dilakukan, pihak polis kini dalam proses menyiapkan kertas siasatan buat kali yang ketiga.

Dalam hal ini, apakah lagi maklumat yang tidak memuaskan hati itu?

Apa agaknya siasatan yang masih belum lengkap itu dan siapa lagi yang perlu disiasat oleh polis?

Agaknya kes ini terlalu rumit, melebihi kes jenayah lain yang biasa disiasat oleh pihak polis, malah mungkin menyamai skandal 1MDB dan sebab itulah sudah dua kali kali kertas siasatan dipulangkan semula oleh Pejabat Peguam Negara. 

Kita sabar jelah yaa....(ShahbudinHusin 11/11/2017)

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena