Wednesday 25 April 2018

[Video Terbaik Konvoi Anak Muda Felda Jelai] SPR takut dengan gambar Mahathir, baik haramkan sahaja.

Rabu, 25 April 2018

Foto Parti Amanah Negara.
Jom Share! Nantikan LIVE malam ini di page Tun Dr Mahathir 
https://www.facebook.com/TunDrMahathir/

SPR takut dengan gambar Mahathir, baik haramkan sahaja


Keputusan terkini Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) mengeluarkan peraturan baru beberapa hari sahaja sebelum penamaan calon, menimbulkan rasa tidak senang Setiausaha DAP Wilayah Persekutuan.
Lim Lip Eng, yang juga calon Parlimen Kepong dalam kenyataannya mempersoalkan peraturan aneh melarang gambar selain presiden atau timbalan presiden parti digunakan dalam bahan kempen.
“Tiga hari lagi penamaan calon, dua minggu sebelum hari mengundi, bahan kempen sudah dalam proses cetak dan hampir siap untuk digantung,” keluhnya terhadap arahan yang begitu aneh.
SPR dalam kenyataannya mengehadkan penggunaan gambar pemimpin utama parti politik dalam bahan kempen dengan hanya membenarkan dua orang pemimpin utama parti dipaparkan pada bahan kempen.
Jawatan selain daripada Presiden (atau setaraf dengannya) dan Timbalan Presiden (atau setaraf dengannya) parti adalah tidak dibenarkan.
“Saya melihat ini sebagai cubaan SPR melarang penggunaan gambar mantan perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam bahan-bahan kempen.
“SPR takut apa?” soalnya.
Tun Mahathir telah dinobatkan sebagai calon perdana menteri Pakatan Harapan, menggantikan Datuk Seri Najib Razak.
Pun begitu, ada usaha daripada pihak-pihak tertentu untuk menggelapkan perkara tersebut daripada pengetahuan umum.
Ini di samping keputusan Jabatan Pendaftar Pertubuhan, menggantung sementara pendaftaran Parti Pribumi Bersatu yang diterajui Mahathir, hanya beberapa hari sebelum Parlimen dibubarkan. – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena