Tuesday 24 April 2018

[Video Umno tak ada hak cakap pasal Melayu & Umno perintah sekarang pun Melayu dah bangsat] Najib cemas, nasib Umno terumbang-ambing! 'Musuh' PRU14 kita, hanya UmnoBN & Pas! Siapa yang paling kuat menjual tanah orang Melayu? Kalau bukan Umno, siapa lagi?

Rabu, 25 April 2018


Foto MJ Otai.

Foto Otai BERSIH.

Jika selama ini Pas banyak bergantung kepada derma ahli-ahlinya melalui kutipan tin milo, mengapakah sejak berbaik dengan UMNO ini Pas tiba-tiba mendapat derma individu dalam jumlah yang besar? 

Tindakan Pas terus berteka-teki dengan sekadar mengatakan ia derma, tetapi tidak berani mendedahkan butiran lengkap pendermanya, semuanya ini hanya menjadikan Pas sama seperti Najib saja kelakuan dan perangainya. 

Atau adakah Pas sendiri belajar daripada Najib berhubung penggunaan alasan derma itu? - ShahbudinHusin 
Tumpang sekole
Foto Otai BERSIH.
Siapa yang paling kuat menjual tanah orang Melayu ? Kalau bukan UMNO, siapa lagi !!!


Najib cemas, nasib UMNO terumbang-ambing

Di sebalik serangan dan dakyah jentera propaganda UMNO memburuk-burukkan Pakatan Harapan (HARAPAN), Presiden UMNO, Najib Razak sedang menunjukkan tanda-tanda cemas menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei ini.
Perasaan cemas itu boleh dibahagikan kepada dua sebab utama; Pertama kerana gelombang sambutan luar biasa rakyat kepada HARAPAN seluruh negara, dan sebab kedua adalah kemungkinan UMNO diharamkan.
Penangguhan pemilihan bahagian dan ahli Majlis Tertinggi UMNO yang berakhir pada 19 April 2018 setelah mendapat 18 bulan lanjutan daripada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) memungkinkan UMNO bukan lagi sebuah parti yang sah.
Bagaimanapun, Setiausaha Agung UMNO Tengku Adnan Tengku Mansor dilapor berkata UMNO telah mendapat kelulusan ROS menangguhkan pemilihannya sehingga 19 April 2019.
Keadaan ini menunjukkan UMNO bukan sahaja menangguhkan pemilihan ahli-ahli Majlis Tertinggi bukan sahaja untuk 18 bulan tetapi 30 bulan sedangkan perlembagaan UMNO hanya memberi kuasa untuk menangguhkan pemilihan tersebut selama 18 bulan sahaja.
Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang, berkata, “Situasi yang melanda UMNO saat ini menyebabkan Najib tersentak kerana UMNO berkemungkinan menjadi parti yang tidak sah di sisi undang-undang,” ujarnya dalam kenyataan.
Beliau turut memetik kenyataan bekas menteri UMNO, Tan Sri Rafidah Aziz yang berkata situasi ini menyebabkan Najib Razak secara automatik tidak sah sebagai Presiden UMNO, selepas 19.04.2018
Lebih menakutkan, Rafidah dalam satu kenyataan dilapor berkata “UMNO sebagai parti politik yang tidak sah selepas 19.04.2018, tidak boleh bertanding dalam PRU14 yang diadakan selepas 19.04.2018 !!!”
Situasi ini  mendorong enam belas anggota cawangan UMNO memfailkan permohonan untuk kebenaran semakan kehakiman untuk membatalkan keputusan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) yang membenarkan UMNO lanjutan masa untuk mengadakan pemilihan parti di semua peringkat.
Sikap ‘berlembut’ ROS untuk mengambil tindakan terhadap UMNO juga telah mengundang pelbagai kritikan mendakwa jabatan tersebut tidak berlaku adil.
Ia amat berbeza dengan tindakan keras jabatan itu terhadap parti-parti pembangkang sebagaimana dikenakan terhadap DAP dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).
Persoalannya saat ini, di mana lagi talian hayat UMNO? – Roketkini.com

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena