Thursday 2 May 2019

Caakkk..Perbicaraan kes 1MDB yang bermula 14 Mei ini ditangguhkan pada 19 Ogos depan? Duit pakcik PENCEN pun di sapu bosskurrr! [Video HORMATI MANDAT RAKYAT KEPADA TUN M, KATA ANWAR]

Khamis, 2 Mei 2019
Jom Channel
Ahli Parlimen Port Dickson berkata tidak timbul sebarang keraguan mengenai kedudukan Perdana Menteri, memandangkan mandat itu jelas dinyatakan dalam Perlembagaan Persekutuan. "Kenyataannya kita berikan kedudukan itu, bahawa Perdana Menteri itu dipimpin oleh Perlembagaan... beliau adalah Ketua yang diberi tugas itu, dan tanggungjawab kita untuk memastikan bahawa beliau efektif dalam melaksanakan tugasnya” ujarnya.
Imej mungkin mengandungi: satu atau lebih orang, cermin mata dan rakaman dekat
Caakkk...
Perbicaraan kes 1MDB yang bermula 14 Mei ini ditangguhkan pada 19 Ogos depan bagi memberi laluan kepada perbicaraan kes SRC yang sedang berlangsung.
Harap Maklum.

Cara bosskurr balun duit pencen rakyat...
Ini hadiah dari Najib Razak untuk golongan penjawat awam sempena Hari Pekerja. 

Berikut merupakan langkah-langkah strategik bagaimana SRC International (baca: Najib) merompak dari KWAP: 
1. Nik Faisal bagi pihak SRC International, menulis 'surat cadangan' kepada Najib cadangan untuk mengambil RM4 bilion dari KWAP. 
Najib ketika itu merupakan 
a) Perdana Menteri merangkap 
b) Menteri Kewangan merangkap  
c) Pengerusi Lembaga Pengarah 1MDB 

2. Najib memanjangkan surat Nik Faisal kepada Azian, CEO KWAP ketika itu, dengan menyatakan "saya bersetuju dengan cadangan ini". 
No photo description available.
3. Sementara itu, SRC dengan sokongan Najib telah menyediakan resolusi syarikat, dengan hasrat mengambil tambahan beberapa bilion dari KWAP. 

4. Ahli panel pelaburan KWAP, Abdul Wahid Omar merangkap CEO Maybank ketika itu, telah meluluskan permohonan SRC tanpa pertanyaan, tanpa syarat, tanpa ulasan. 

Takde bukti kata macai-macai belaan Najib. 

Ini dokumen mahkamah, keterangan yang telah dibuktikan di mahkamah sehingga Khamis lepas. - f/bk 

TS.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena