Saturday 4 May 2019

[Video Sultan Johor sedia serah semula tanah Bukit Chagar] Sehingga ke hari ini, Sultan Johor tidak pernah dimaklumkan mengenai tanah milik baginda terlibat untuk Projek RTS tersebut.

Sabtu, 4 Mei 2019

Sultan Johor sedia serah semula tanah Bukit Chagar

Setiausaha sulit Sultan Johor hari ini memaklumkan bahawa Sultan Ibrahim Sultan Iskandar tidak pernah dimaklumkan berhubung sebidang tanah atas nama baginda yang direncana untuk digunakan bagi projek Sistem Transit Aliran Johor–Singapura (RTS).
Kenyataan itu berkata Sultan Johor kecewa dengan dakwaan yang mengatakan kos projek meningkat susulan bayaran pampasan bagi tanah yang didakwa ditukar milik ke atas nama baginda.
Kenyataan itu juga memaklumkan, Sultan Johor bersedia menyerahkan tanah itu kepada kerajaan tanpa sebarang kos.
"Adalah dimaklumkan bahawa Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor berasa kecewa di atas satu berita yang mengaitkan isu peningkatan kos Projek RTS dengan sebidang tanah milik Baginda Tuanku di Bukit Chagar.
"Sehingga ke hari ini, Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor tidak pernah dimaklumkan mengenai tanah milik baginda Tuanku yang akan terlibat untuk Projek RTS tersebut.
"Namun begitu, Duli Yang Maha Mulia Sultan Johor telah bertitah bahawa sekiranya benar tanah milik baginda Tuanku di Bukit Chagar tersebut terlibat untuk Projek RTS, maka Baginda Tuanku berkenan untuk menyerahkan tanah yang terlibat kepada kerajaan tanpa sebarang kos," kata kenyataan itu.
Malaysiakini.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena