Wednesday 3 October 2018

[Video Rosmah didakwa & 5 First Lady Yang Kuat Membazir (Rosmah ke-2)] 'Menyalak On-line' Lebai Pas kata Anwar tak layak bertanding? Penyokong BN mungkin 'mencuba' parti lain & Penyokong tegar Umno kata Umno tak bertanding jadi sokonglah HARAPAN yang telah memenangi (kuasa persekutuan).

Khamis, 4 Oktober 2018

5 First Lady Yang Kuat Membazir



Foto Suara Rakyat.
Lebai PAS kata Anwar tak layak bertanding sebab Anwar tidak diberikan pengampunan bebas berdasarkan Perkara 48 Fasal 1(e) ?

ADAKAH 'peguam' PAS BUTA UNDANG-UNDANG, BUTA PERLEMBAGAAN atau tak faham bahasa Melayu yg tertera pada bacaan Pengampunan Penuh terhadap Anwar itu ??!

WAHAI LEBAI PAS.. pengampunan Anwar itu BUKANNYA SAMA macam bekas2 banduan yg pernah terima pengampunan drpd YDP Agong sebelum ini..

Pengampunan Anwar yg diterima YDP Agong adalah PENGAMPUNAN SEPENUHNYA (pengampunan bebas) berbeza dgn pengampunan biasa spt banduan lain.

FAKTA 'Pengampunan Sepenuhnya'..
1. DSAI diberi pengampunan sepenuhnya,

2. DSAI dianggap seperti tidak pernah melakukan kesalahan,

3. DSAI dibebaskan serta merta,

4. DSAI dibersihkan sama sekali dari segala pertuduhan & hukuman,

5. DSAI dibersihkan sama sekali dari semua rekod (disabit kesalahan/ dipenjara) sebelum ini,

6. DSAI tidak perlu berurusan/ menandatangani apa2 dokumen sebab DSAI tidak bersalah.

7. DSAI bebas sbg rakyat merdeka/ bukan bekas banduan.

Kalau nak perbodohkan walaun walauntit tak mengapa, tapi bukan dengan kami dan rakyat..
http://www.harakahdaily.net.my/index.php/berita/8288-hilang-kelayakan-jangan-undi-calon-ph

Namun...
KENAPA.. masih ada lebai-lebai & puak-puak yang mempertikaikan kelayakan DSAI bertanding di Port Dickson ??!
KENAPA.. masih ada lagi pihak pembangkang yang bebal lagi degil yang mempersoalkan keputusan YDP Agong ??!
Kepada mereka yg masih berdegil pertikai keputusan pengampunan sepenuhnya DSAI, silalah buat demo beramai-ramai di hadapan Istana Negara.. Tak usah hanya berani 'menyalak on-line' semata-mata..

Penyokong BN mungkin 'mencuba' parti lain di PD

Selepas dua kekalahan pilihan raya kecil (PRK) untuk BN selepas kehilangan kuasa di peringkat persekutuan, gabungan iu tidak mengambil bahagian dalam pilihan raya kecil di Port Dickson.
Secara umum, BN memetik protesnya untuk tidak menyertai PRK itu kerana menganggapnya sebagai satu "pembaziran".
Bagaimanapun, BN, dan khususnya kemungkinan kebimbangan Umno berdepan dengan satu lagi kekalahan, telah mendorong para penyokongnya untuk "mencuba" parti politik lain dalam PRK Port Dickson.
Walaupun Parlimen Port Dickson disandang oleh PKR sejak tahun 2008, dua daripda lima DUN di situ adalah kubu kuat BN yang kekal bersama gabungan iu walaupun ia kalah di Negeri Sembilan dan Putrajaya.
Kerusi DUN itu adalah Linggi dan Bagan Pinang di selatan Port Dickson.
Beberapa penyokong BN di Bagan Pinang dan Linggi telah menyatakan bahawa mereka akan menyokong menteri besar Negeri Sembilan, Tan Sri Mohd Isa Samad, walaupun beliau telah keluar Umno untuk bertanding sebagai bebas.
Bagaimanapun, penyokong BN yang lain di situ berkata dengan ketiadaan Umno bertanding, mereka mungkin kini boleh mempertimbangkan Pakatan Harapan.
Ini ekoran tanggapan yang tersemai di kalangan pengundi di kawasan luar bandar, yang percaya mereka hanya akan dibantu jika mereka menyokong parti pemerintah.
"Seperti saya, saya masih menyokong Umno tetapi kita perlu menerima realiti pilihan rakyat, HARAPAN telah memenangi (kuasa persekutuan) jadi kami perlu menyokong mereka.
Mk.

0 comments:

Post a Comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena