Tuesday, 14 May 2019

Kisah KARTEL DEDAK LEBAI & Dengar cerita Din Ayam akan disiasat? Ni semua wayang je & Ada yang tak balik raya rumah pak metua lah tahun ni..[Video ISU KARTEL DEDAK, HADI NAFI BERI RESTU PADA MENANTU]

Selasa, 14 Mei 2019
Kami Viral
KARTEL DEDAK LEBAI
Dengar cerita Din Ayam akan disiasat oleh *lembaga disiplin Parti.*
Ni semua wayang gambar je. Tak usah nak percaya sgt la.
Menghairankan Din Ayam cuma bg maklumat org2 yg terlibat dgn KARTEL DEDAK LEBAI. Serupa dgn visual suara Nik Abduh yg lps. Salah ke?
Knp pula lembaga disiplin lebai tak siasat siapa master mind & org2 yg mengambil dedak tersebut. Jelas hipokrit namanya. Walaupun berlaku dlm parti lebai, dedak 90 juta tersebut jelas & terang duit rakyat dr 1mdb. Justeru rakyat terbanyak wajar tahu siapa kartel dedak lebai.
Seharusnya Din Ayam terus lapor kpd SPRM atau beliau bakal disiasat SPRM krn menyembunyi & bersubahat atas suapan dedak kartel.
Jika benar kejujuran ada dlm Parti Ajaran Syiah, SUA parti wajar buat laporan SPRM agar parti mereka dpt disucikan. Bila mana laporan tidak dibuat olh parti, jelaslah tiada integriti dlm parti lebai.
Sekian.
Ada yang tak balik raya rumah pak metua lah tahun ni.. 
 Image may contain: 1 person, text
“Jika melarat saya boleh dedahkan cerita ini A sehingga Z dan background (latar belakang) audio itu sendiri. Berdepan dengan orang alim senang sebab hujah yang menjadi panduan. Berdepan dengan orang jahil lebih susah sebab mereka berpegang dengan sentimen.“Tetapi berdepan dengan hipokrit penipu jauh lebih sukar sebab depan sokong, belakang bangkang fitnah dan cantas. Jenis macam ni hanya kebenaran, hujah dan sabar serta istiqamah sahaja (menjadi) bekal terbaik,” katanya. 
Hadi Awang menafikan yang dia beri restu kepada menantunya Zaharuddin alis Din Ayam agar mendedahkan pemimpin Pas makan duit Umno. Katanya diminta mengulas berkaitan pendedahan dibuat menantunya, pemimpin Pas makan duit Umno Hadi berkata pendedahan itu diluar pengetahuannya. 

Rasanya orang tidak lagi berasa pelik dan bingung dengan penafian itu. Sebelum ini sudah berapa kali dia bersikap macam ikan keli dalam besen. Bahkan kalau dia tidak menafikan apa yang dia kata, itu yang peliknya. 

Yang menghairankan orang parti gemulah chek itu tidak pening dan mabuk walaupun menaiki bas buruk yang dibawa Hadi Awang berputar putar, hatta walaupun sebelumnya dihidang dengan gadung separuh masak. 

Hairan sungguh. Orang Pas yang menerima cara politik Hadi Awang tidak ubah seperti kumbang lilin yang dikapur matanya. Lepaslah ke udara si kumbang itu tetap berputar dan terjelapk di kaki. - mso 
Tumpang sekole.

0 comments:

Post a comment

Theme images by konradlew. Powered by Blogger.
SILA LAYARI
Youtube.com/brigedkibaranbendera untuk paparan video yang lain
PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini adalah milik peribadi akaun laman sosial ini. Segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Brigedkibaranbendera. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Popular Posts

© 2011 Briged Kibaran Bendera, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena